شناسهٔ خبر: 151997 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محور روستایی دنج به طول ۵ کیلومتر در شهرستان اسفراین به بهره برداری رسید

محور روستایی طی مراسمی و با حضور جمعی از مسئولان، احداث محور روستایی دنج-قاسم آباد-ایزی به طول ۵ کیلومتر در شهرستان اسفراین با مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، سپاه جوادالائمه(ع) و خیران خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: احداث محور روستایی دنج-قاسم آباد-ایزی به طول ۵ کیلومتر اگر به پیمانکار واگذار می‌شد حدود ۲۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت اما با توجه به مشارکت‌های مردمی، اعتبارات محرومیت‌زدایی و قیر رایگان، این پروژه با صرف ۹.۵ میلیارد تومان اعتبار اجرا شد.  

مشتری با اشاره به اجرای ۱۰ دستگاه ابنیه فنی  و تهیه ۲۱۰ تن قیر رایگان از سوی بسیج سازندگی در اجرای این پروژه افزود: تامین ۲۰ شاخه لوله آزبست از سوی  شرکت آب منطقه‌ای استان، ۲ هزار و ۵۰۰ ساعت کار ماشین آلات راهداری، ۵۰۰ نفر کار جهادی و کمک سپاه جوادالائمه (ع) در تامین ۳۰۰ مترمکعب بتن از دیگر مشارکت‌هایی است که برای احداث محور روستایی دنج-قاسم آباد-ایزی انجام شده است.  

وی مشارکت‌های این اداره کل، استاندار، سپاه، فرماندار شهرستان اسفراین، شرکت آب منطقه ای، دهیاری، خیران، اهالی روستا و پیمانکار را یادآور شد و اظهار کرد: با آسفالت حدود۳۰ هزار متر مربع در این محور  ۳۰۹ خانوار با هزار و ۶۰ نفر از راه آسفالته برخوردار شدند.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: مشارکت مردمی و  خیران در پروژه‌های راهسازی و رسیدگی به مناطق محروم و کمک به مردم زحمتکش روستایی از چند سال قبل رقم خورده است.  

مشتری با بیان این که با بهره برداری از این پروژه بحث اقتصادی منطقه رونق می‌یابد، ادامه داد: سال گذشته سپاه جوادالائمه (ع) ۷۳۰ تن آسفالت برای محورهای روستایی شهرستان‌های راز و جرگلان و بجنورد کمک کرد همچنین تامین قیر رایگان، اجرای ابنیه فنی و خاکریز در محور روستایی قتلیش – پیربز به طول ۵ کیلومتر در راستای محرومیت‌زدایی انجام شد.  

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی هم تصریح کرد: خدمت به مردم وظیفه ذاتی دستگاه‌های دولتی است اما امروزه شاهد این هستیم که مردم نیز پای کار آمده‌اند و نقش و همت مردمی همه جا تعیین کننده است.  

سردار فرجی یکی از بسترهای توسعه کشور را جاده دانست و افزود: مرمت و آسفالت محورهای استان با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و اگر می‌خواهیم کشور، استان و شهرستان را آباد کنیم مردم پای کار بیایند.  

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان نیز در این مراسم گفت: احداث و آسفالت ۵کیلومتر از جاده روستاهای دنج-قاسم آباد- ایزی با مشارکت قرارگاه عملیات جهادی پهنه‌ای شهرستان اسفراین و اداره کل راهداری خراسان شمالی اجرا شده است.  

سرهنگ مداحی، به احداث ۱۰ دستگاه ابنیه فنی با صرف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و تامین ۲۱۰ تن قیر رایگان به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در اجرای پروژه مذکور اشاره کرد و افزود:  این پروژه با  حجم عملیات خاک ریزی ۱۹ هزار مترمکعب و  ۵۰۰نفر روز فعالیت گروه‌های جهادی قرارگاه پهنه‌ای شهرستان اسفراین انجام شد.  

به گفته این مسئول، ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نقدی قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در این پروژه هزینه شده است.