شناسهٔ خبر: 152001 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

رگبار باران، وزش باد و گردوخاک در برخی استان‌ها

باران هوای ابری رعد و برق سازمان هواشناسی کشور نسبت به فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و گردوخاک از امروز تا شنبه هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی سامانه بارشی از امروز سه‌شنبه تا شنبه هفته آینده موجب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط گردوخاک و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر خواهد شد.

این سامانه روز سه‌شنبه گیلان و مازندران و روز چهارشنبه نوار غربی آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه را در بر می‌گیرد.

روز پنج‌شنبه آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، قم، تهران، البرز، قزوین، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه و کردستان و روز جمعه اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی با این شرایط جوی مواجه می‌شوند.

سامانه بارشی روز شنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، قزوین، البرز، شمال تهران، مرکزی، لرستان و ایلام نیز فعالیت دارد.

لغزندگی جاده‌ها و افزایش ترافیک شهری

بارش‌ها موجب لغزندگی جاده‌ها و افزایش ترافیک شهری می‌شوند و احتمال آبگرفتگی معابر به طور محدود و جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها نیزوجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال آسیب به محصولات کشاورزی حساس به بارندگی در این بازه زمانی نیز هشدار داده است.

عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد توصیه شده است.