شناسهٔ خبر: 152019 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

الزام رسیدگی به جامعه معلولان از سوی مدیران راه‌آهن

حسین عاشوری قائم‌مقام راه‌آهن با تاکید بر الزام  مدیران کل مناطق راه‌آهن به رسیدگی به مسائل جامعه معلولان، خواستار تسهیل در دسترسی آسان معلولان کشور به قطار در تمامی ایستگاه‌های راه‌آهن شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عاشوری، قائم‌مقام راه‌آهن در نشست شورای مدیران راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اهمیت خطوط راه‌آهن در کاهش حمل بار در جاده و همچنین کاهش تصادفات و افزایش ایمنی بار و مسافر در کشور، اظهار کرد: ارزش جابه‌جایی بار فقط به موضوعات اقتصادی محدود نمی‌شوند، بلکه غیر از موضوعات اقتصادی، موضوع ارزش جان مردم نیز مطرح است.

قائم‌مقام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روز جهانی معلولان (۱۲ آذر) و توجه ویژه راه‌آهن به این قشر عزیز در کشور، تصریح کرد:  به طور مفصل به موضوع معلولان که حدود ۹ درصد از جامعه را تشکیل می‌دهند، پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه این قشر عظیم با مشکلی به نام حرکت‌دهی مواجه هستند، تاکید کرد: مدیران کل مناطق راه‌آهن، نسبت به رسیدگی به مسائل جامعه معلولان و تسهیل در دسترسی آسان معلولان کشور به قطار باید اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی شرکت راه‌آهن، عاشوری همچنین با اشاره به اینکه سایر حوزه‌های حمل‌ونقل، از جمله حمل و نقل‌ هوایی و دریایی دارای روزی جهانی در گاهنامه تاریخ هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه تاریخی برای روز جهانی راه‌آهن نداریم و ضرورت دارد تا روزی جهانی را به نام راه‌آهن در تاریخ به ثبت برسانیم.