شناسهٔ خبر: 152039 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد خبر داد؛

رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل در راستای برقراری عدالت در کمیسیون ماده ۱۲

کمیسیون ماده 12 شانزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۲ اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در سال ۱۴۰۲ به منظور رسیدگی به شکایات و تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمدرضا بشیری اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۱۲ مبنی بر رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل کالا شانزدهمین جلسه کمیسیون سال ۱۴۰۲ برگزار و طی آن به ۲۹ پرونده شکایت از شرکت های حمل‌ونقل کالا رسیدگی شد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: عدم پرداخت کرایه رانندگان، دریافت کمیسیون اضافه، صدور بارنامه غیر واقعی و جعلی، عدم وجود تجهیزات ایمنی در ناوگان، عدم نظارت صحیح از سوی مدیر فنی و ... از جمله تخلفات اساسی این شرکت‌ها بود که نسبت به آن از سوی ذینفعان شکایت و دادخواست‌هایی مطرح شده بود.

بشیری تصریح کرد: انجام هرگونه عملیات حمل‌ونقل با طی کردن فرآیندهای قانونی و دریافت بارنامه ضروری است و در غیر این صورت با متخلفان به‌طور جدی برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۲ آیین‌نامه حمل بار مصوب ۱۳۹۲، رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین‌نامه در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد یادآور شد: مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه با متخلفان برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد.