به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ،عیسی خادمی اظهار داشت: این میزان جابجایی مسافر در قالب ۹۶ هزار۷۱۶ سفر انجام که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۴۷ درصدی سفر هستیم.
وی تصریح کرد: سیاست این اداره کل، جابجایی ایمن و آسان مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود.
خادمی گفت: فعالیت غیر مجاز سایت ها و اپلیکیشنهای اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است ، لذا توصیه میگردد هموطنان از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر ، رانندگان حرفه ای ، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند ، ایمنی سفر و رانندگان حرفه ای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی استفاده کنند.
وی همچنین در ادامه افزود : در بخش جابه جایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است ، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافرین ارائه می گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان گفت: در سیستم حملونقل زمینی ، شرکتهای مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیتهایی دارند و موظف به رعایت قوانین مقررات حمل و نقل هستند .
خادمی اظهار داشت: در مازندران۲۱۲ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند و مسافران میتوانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکتهای و پایانههای مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیونهای مربوط به رسیدگی به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.