شناسهٔ خبر: 152089 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

ایستگاه هواشناسی شهری در سنندج تاسیس می‌شود

تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی تاسیس ایستگاه هواشناسی شهری برای سنندج را مهم و ضروری دانست و گفت: این امر نیازمند مساعدت مقام عالی دولت در استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج‌بخش مسلمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در دیدار با استاندار کردستان بر ضرورت ارتقاء اعتبارات هزینه‌ای هواشناسی استان تاکید کرد و گفت: اعتبارات هزینه ای هواشناسی استان نیازمند ارتقاء و بهبود است.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، تاج‌بخش پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار کردستان در محل این استانداری اظهار کرد: اعتبارات سازمان هواشناسی کشور ملی نیست و هر استان اعتبار استانی خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: این موضوع سبب شده تا اعتبارات هزینه ای بسیاری از استان‌ها در حوزه هواشناسی به اندازه نیاز استان برنامه ریزی نشود که این شرایط می‌طلبد تا به ادارات کل هواشناسی استان‌ها به ویژه استان کردستان در حوزه ترمیم و ارتقاء بودجه مساعدت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در ادامه به موضوع تامین مسکن کارکنان هواشناسی استان اشاره کرد و خواستار همکاری استانداری برای واگذاری زمین دولتی به تعاونی مسکن کارکنان هواشناسی استان شد.

تاج‌بخش در ادامه بر ضرورت توسعه شبکه دیدبانی هواشناسی در استان کردستان تاکید کرد و گفت: توسعه شبکه دیدبانی استان به دلیل ورود سیستم‌های جوی از غرب به کشور برای سازمان هواشناسی مهم است.

وی تصریح کرد: این توسعه شامل انواع ایستگاه‌ها و رادار هواشناسی است که نیازمند حمایت جدی استان و تامین مالی آنهاست.

رئیس سازمان هواشناسی کشور در ادامه با بیان اینکه تاسیس ایستگاه هواشناسی شهری برای سنندج مهم و ضروری است، افزود: 
ساختمان هواشناسی واقع در بلوار شبلی مکانی مناسب برای این ایستگاه است که برای بهره برداری از آن و تامین زیرساخت لازم نیازمند مساعدت و دستورات مقام عالی دولت در استان است.

تاج بخش در بخش دیگری گفت: یکی از نیازهای مهم سنندج که برای حمل و نقل هوایی مرکز استان حیاتی است، ضرورت انتقال ایستگاه هواشناسی به داخل فرودگاه است. برای این منظور نیازمند حمایت‌های استانداری به منظور آماده سازی زیر ساخت‌های آن هستیم.