شناسهٔ خبر: 152092 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲هزار و ۱۲۰ کیلومتر راه در استان قزوین خط کشی شد

ببینید/ 1613 کیلومتر خط کشی در محورهای خراسان جنوبی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، عملیات خط‌کشی و احیای خط ۲هزار و ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان قزوین اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(راهداری قزوین)، فتاح آسیابی گفت: با توجه به نقش و تاثیر خط کشی در ارتقای ایمنی جاده ها و کاهش حوادث رانندگی در مسیرهای مهم و پرتردد، سالانه به طور متوسط ۲هزار و ۵۰۰کیلومتر از راه‌های حوزه استحفاظی این استان خط‌کشی می‌شوند.

وی، کاهش حوادث و تسهیل سفرها را از مهم‌ترین ملزومات ایمنی جاده‌ها عنوان کرد و گفت:با رصد وضعیت راه‌های استان، جاده هایی که با اجرای روکش جدید آسفالت نیاز به خط‌کشی دارند و یا جاده هایی که خط کشی آنها محو شده خط کشی می شوند.

 آسیابی در ادامه به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه ارتقای ایمنی جاده‌ها اشاره کرد و  ادامه داد: نصب هزار و ۶۲۰متر طول نیوجرسی و ۴هزار و ۱۰۰متر طول گاردریل جدید، نصب هزار و ۹۹۴عدد تابلوی اخطاری و انتظامی، تعمیر و مرمت ۴هزار و ۷۳۰ متر طول گاردیل خسارت دیده، اجرای ۸هزار و ۷۰۰ مترطول روشنایی و اجرای روشنایی نقطه‌ای به تعداد هشت مورد از جمله اقدامات انجام شده در حوزه ارتقای ایمنی راه‌ها طی ایمن مدت بوده است.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین همچنین از صدور ۶۷ مجوز ایجاد مستحدثات و عبور تاسیسات زیربنایی در حاشیه راه‌ها و با حفظ حریم قانونی در طی هشت ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: در همین مدت کمیسیون حریم راه ها نیز به ۸۰ پرونده درخواست صدور مجوز ساخت و ساز در حریم راه‌ها رسیدگی کرده است.