شناسهٔ خبر: 152136 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت :

ثبت نام مالک و مستاجر در سامانه املاک و اسکان اجباری است

محمدرضا فلاحتگر به هدف ایجاد شفافیت در وضعیت املاک کشور، ثبت‌نام مالک و مستأجر در سامانه املاک و اسکان اجباری شده است و مالکان و مستأجران باید با احراز شرایطی همچون شرایط ثبت‌نام مسکن اولی‌ها املاک تحت مالکیت خود را در سامانه مذکور ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گیلان)، محمدرضا فلاحتگر سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در خصوص "هدف و کارکرد سامانه املاک و اسکان کشور گفت: این سامانه در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله قانون جهش تولید مسکن، رصد و نظارت بر بازار مسکن، شفاف سازی نظام مالکیت کشور و به منظور تبیین قانون مالیات بر خانه های خالی تهیه شده است.
رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی گیلان افزود: همانطور که لازم است برای هر ملکی که معامله می شود، سند رسمی تهیه شود و از این جهت ، این نقل و انتقال ملک در ثبت اسناد، ثبت می شود؛ با این حال‌ این عمل به تنهایی برای شفاف سازی وضعیت املاک کشور کافی نبوده و همین قضیه منجر شده است تا مسئولین مربوطه چاره دیگری بیندیشند و یک راه حل دیگر برای ثبت اقامتگاه و املاک تحت مالکین افراد ایجاد کنند.
وی بیان داشت: به منظور شفاف سازی نظام مالکیت در کشور ، لازم است سرپرستان خانوار ، املاک تحت مالکیت خود  و املاکی که در آن اقامت دارند را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.
فلاحتگر در پایان گفت: به منظور ایجاد شفافیت در وضعیت املاک کشور، ثبت نام مالک و مستاجر در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir اجباری است و کلیه مالکین و مستاجرین باید با احراز شرایط همچون شرایط ثبت نام مسکن اولی ها، املاک تحت مالکیت خود را در سامانه مذکور ثبت نمایند.