شناسهٔ خبر: 15215 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عطرچیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

خدمات‌دهی بیش از ۵ هزار اتوبوس به زائران اربعین حسینی/ خدمات‌‌رسانی تا بازگشت آخرین گروه زائران ادامه دارد

ترافیک سنگین خودروها در محور مهران به ایلام مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی با اشاره به خدمات‌دهی بیش از ۵ هزار اتوبوس به زائران اربعین حسینی گفت: خدمات‌‌رسانی به زائران تا بازگشت آخرین مسافر ادامه می‌یابد.

محمدجواد عطرچیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت تردد زائران از مرزهای مهران٬ چزابه و شلمچه٬ گفت: در حال حاضر تردد خودروها در محور مهران-ایلام به صورت نیمه سنگین و سنگین و در دو مرز دیگر عادی و روان است.

وی با بیان اینکه بیش از دو سوم زائران اربعین حسینی از مرز مهران به کشور بازمی‌گردند٬ افزود: از زائران حسینی تقاضا داریم در صورتی که برای آن‌ها ممکن است از پایانه‌های مرزی دیگر یعنی چزابه و شلمچه وارد کشور شوند تا حجم ترافیک میان سه مرز ورودی به کشور از عراق توزیع شود.

عطرچیان یادآور شد: گرچه تردد از مرز مهران مسیر سفر زائران را کوتاه‌تر می‌کند اما به واسطه حجم ترافیک سنگین خودروها در محدوده این مرز زمان رسیدن زائران به مقاصدشان طولانی‌تر می‌شود بنابراین ورود زائران از مرز شلمچه و چزابه بر زمان سفر آنها تاثیرگذار است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به خدمات‌دهی بیش از ۵ هزار اتوبوس به زائران حسینی گفت: تا کنون حدود ۲۰ هزار سفر با ناوگان اتوبوس مسافری بین شهری صورت گرفته است و رانندگان می‌توانند حداکثر تا دو برابر قیمت مجاز از مسافران هزینه جابه‌جایی دریافت کنند.

وی علت افزایش نرخ بلیت اتوبوس را احتساب تردد یک‌سر خالی‌ آنها عنوان و اظهار کرد: تا کنون مشکل خاصی از نظر فروش بلیت و نرخ‌ها گزارش نشده است و در روزهای پیش‌‌ِرو هم  اگر شرکتی بخواهد بازار سیاه ایجاد کند و یا نرخ‌ بلیت‌ها را با قیمت بالاتر به فروش برساند، از طریق ناظران سازمان راهداری و وزارت کشور مستقر در مرزها و پایانه‌ها، با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

عطرچیان با تأکید بر اینکه خدمات رسانی به زائران اربعین تا بازگشت آخرین مسافر در سه پایانه مرزی ادامه دارد٬ گفت: علاوه بر این یک طرح محدودیت ترافیکی برای تردد کامیون‌ها ویژه ایام اربعین با هدف تسهیل تردد زائران با همکاری پلیس راه در حال اجراست که این طرح تا تاریخ ۱۸ آذرماه اعمال خواهد شد./

نظر شما