شناسهٔ خبر: 152156 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

کاهش فاصله زمانی عظیمیه کرج تا باغستان از ۴۰ دقیقه به ۴ دقیقه

وزیر _ مهرداد بذرپاش _ نوشتن وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از فاز نخست کمربندی شمالی کرج در سفر رئیس‌جمهور به استان البرز را نوید داد که با تکمیل این پروژه زمان سفر از عظیمیه کرج تا باغستان از ۴۰ دقیقه به ۴ دقیقه کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فاز نخست کمربندی شمالی کرج در سفر رئیس‌جمهور به استان البرز به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی طول این کمربندی را ۸ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این کمربندی مدت زمان سفر از عظیمیه کرج تا باغستان را از ۴۰ دقیقه به ۴ دقیقه کاهش خواهد داد. 

گفتنی است، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی فردا به منظور بهره‌برداری از برخی پروژه‌های عمرانی به استان البرز سفر خواهند کرد.

ساخت این آزاد راه به طول ۱۸ کیلومتر در امتداد آزاد راه شهید همت در شرق کرج از تیر ماه سال ۹۵ آغاز شد که قرار بود طی سه سال بهره برداری شود اما به علت عدم حمایت دولت وقت پروژه در نیمه راه تعطیل شد.

این آزاد راه که طبق پیش بینی ها ۴۰ درصد بار ترافیکی البرز را به دوش خواهد کشید در سفر ۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ رییس جمهور مردمی دولت سیزدهم به البرز بودجه ملی برای آن تعریف شد و قرار است ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار کشوری برای تکمیل به آن تزریق شود.

اکنون ۷.۶ کیلومتر از آزاد راه شهید سلیمانی کرج آماده بهره برداری است و فردا جمعه همزمان با سفر رییس جمهور به استان البرز زیر بار ترافیک می رود.