شناسهٔ خبر: 152172 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر یک روزه معاون برنامه ریزی سازمان راهداری به بوشهر صورت گرفت؛

بازدید از سامانه مدیریت ناوگان بار و تقدیر از عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر

سفر یک روزه معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر را رو به جلو و امیدوارکننده ارزیابی کرد و اظهار داشت: سال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های نگهداری، ایمن سازی و هوشمند سازی جاده ای استان اختصاص یافته که نسبت به سنوات قبل جهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر را رو به جلو و امیدوارکننده ارزیابی کرد و اظهار داشت: سال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های نگهداری، ایمن سازی و هوشمند سازی جاده ای استان اختصاص یافته که نسبت به سنوات قبل جهش داشته است.

تیموری که در راس هیاتی از مدیران سازمان راهداری سفری یک روزه به استان بوشهر داشت، در گفتگو با خبرنگاران یادآور شد: همچنین ۴۸ سامانه جاده‌ای جدید در استان نصب یا بروز رسانی می‌شود که در کنترل و نظارت راه‌ها مؤثر است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان ضمن بازدید از پروژه احداث نمازخانه غدیر در ورودی شهر بوشهر بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد اقامه نماز کشور، ۱۱۰ نمازخانه بین‌راهی در نقاطی که با وجود ازدحام تردد، فاقد مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی هستند احداث خواهد شد که اکنون ۴۰ باب از آن‌ها در سطح کشور در دست ساخت است.

وی افزود: دو باب از این نمازخانه ها نیز در ورودی بوشهر و محور برازجان- گناوه که فاقد مجتمع خدمات بین راهی می‌باشد در دست ساخت است و تا دهه فجر به بهره‌برداری می رسد.

تیموری از اضافه شدن حدترخص و مسافت شرعی در سامانه اینترنتی ۱۴۱ خبر داد و گفت: با افزودن این قابلیت، کاربران می‌توانند با رجوع به وب سایت ۱۴۱ نسبت به مشاهده حد ترخص و مسافت شرعی، نسبت به انجام واجبات شرعی خود برنامه ریزی کنند.

بر اساس این گزارش معاون برنامه‌ریزی سازمان و هیأت همراه در سفر به استان بوشهر از ساختمان ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری که طی یک سال اخیر احداث و بازسازی شدند بازدید کرد.

حضور در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و بازدید از روند کار سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل برنامه بعدی بود. غیرحضوری شدن فرایند نوبت گیری کامیون های بار و پیشگیری از ترافیک ناوگان بار در ورودی بندر بوشهر از اهداف این سامانه است.

نشست شورای اداری راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به ریاست معاون سازمان، آخرین برنامه بود.

تیموری در این نشست عملکرد استان خصوصا در زمینه توسعه راه روستایی، مشارکت در جابجایی زائران اربعین و هوشمندسازی جاده ای را مورد تمجید قرار داد.