شناسهٔ خبر: 152181 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اهدای ۵۰ کلاه ایمنی به موتورسواران یک روستا در اراک

عابدی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اهدای ۵۰ کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران به منظور افزایش ایمنی راکبین موتورسیکلت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، حامد عابدی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای راکبان موتورسیکلت در روستای آزادمرزآباد شهرستان اراک با حضور کارشناسان تخصصی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و هم افزایی پلیس راه استان مرکزی در ارائه نکات ترافیکی اظهار کرد: این دوره های آموزشی در راستای ارتقای ضریب ایمنی موتورسواران در کاهش تصادفات و گسترش فرهنگ خود ایمنی در راکبان موتورسیکلت برگزار شد.

وی با بیان اینکه موضوع جان باختن و مجروح شدن موتورسیکلت سواران در تصادفات رانندگی به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی یکی از دغدغه های اداره ایمنی و ترافیک است افزود: با این وجود متاسفانه علیرغم اطلاع رسانی‌ها و هشدارها بازهم استفاده از کلاه ایمنی جدی گرفته نمی شود و راکبان موتورسوار نسبت به استفاده از آن رغبتی نشان نمی دهند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: در سال جاری متاسفانه ۴۶ نفر از فوت شدگان حوادث رانندگی مربوط به راکبین یا ترک نشینان موتورسیکلت بوده است که جا دارد تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و عضو شورای ترافیک در راستای ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک گام‌های موثری بردارند تا شاهد کاهش آمار تلفات و مجروحین حوادث رانندگی باشیم.

عابدی خاطرنشان کرد: به همین منظور و در راستای افزایش ضریب ایمنی راکبین موتورسوار و کاهش تلفات حوادث رانندگی دوره های آموزشی برای موتورسواران برگزار و تعداد ۵۰ کلاه ایمنی به آنها اهدا شد.

وی افزود: علاوه بر برگزاری دوره آموزشی راکبین موتورسیکلت در روستای آزادمرزآباد شهرستان اراک و اهداء کلاه ایمنی رایگان به دارندگان گواهینامه موتور، با نصب برچسب شبرنگ بر روی موتورسیکلت‌ها طرح ایمن سازی آنها نیز توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی انجام شد.