شناسهٔ خبر: 152222 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اجرای فعالیت‌های فناورانه و تلفیقی از مدیریت، تکنولوژی و فرهنگ عمومی برای کاهش تصادفات

مازندران- تصادف اتوبوس محور سوادکوه رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اجرای فعالیت‌های فناورانه و تلفیقی از مدیریت، تکنولوژی و فرهنگ عمومی برای کاهش تصادفات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهنگ فصیحی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نخستین رویداد راه هوشمند که در مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری برگزار شد، اظهار کرد: سالانه قریب به ۹۰۰ هزار تصادف در کشور رخ می‌دهد که بخشی از آن منجر به فوت شده و برخی دیگر آسیب‌دیدگی‌های دائمی را برای افراد به همراه دارد.

وی با حیاتی خواندن موضوع ایمنی در سطح محورهای مواصلاتی، حرکت در راستای اجرای فعالیت‌های فناورانه و تلفیقی از مدیریت، تکنولوژی و فرهنگ عمومی را راهکاری جدی برای کاهش وقوع تصادفات و خسارات ناشی از آن دانست.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: در راستای تحقق این مهم باید مراکز دانشگاهی و فعالان حوزه‌های فناوری و دانش‌بنیانی سهم خود را در کمک به وزارت راه و شهرسازی ایفا کنند.

فصیحی با اشاره به این که حذف تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای یکی از سیاست‌های جهانی است، افزود: با بهره‌گیری از پیشرفت‌های حوزه فناوری و تحلیل کلان داده‌ها می‌توان در حوزه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری استفاده کرد.

بنا بر این گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،وی کاستن از هزینه‌های مدیریت راه‌ها را یکی از اهداف تحول دیجیتال انقلاب صنعتی خواند و تأکید کرد: مجموعه‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری فعالیت‌های خوبی را در حوزه‌های مرتبط با راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از جمله دوربین‌های پلاک‌خوان و مصالح و مواد راهسازی اجرایی کرده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: هر واحد دانشگاهی فعالیت‌های مرتبطی را با موقعیت جغرافیایی مستقر در آن اجرایی می‌کند و با توجه به استقرار دانشگاه امیرکبیر در مرکز شهر تهران و مجاورت دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مسئله، پارک علم و فناوری این واحد دانشگاهی به عنوان محور عرضه و تقاضای علم و فناوری، در حوزه شبکه‌سازی در حال فعالیت است.

فصیحی با تأکید بر تعامل بین دانشگاه امیرکبیر و پارک علم و فناوری با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با هدف ایجاد شبکه نوآوری برای حل مسائل حوزه راه، بیان کرد: همچنین صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر می‌کوشد اعتبارات ویژه‌ای را برای ایده‌ها و پروژه‌های مجموعه‌های دانش‌بنیان قائل باشد.