شناسهٔ خبر: 152223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۹ هزار واحد مسکونی در استان زنجان بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند

مهندس اسماعیلی اصغر زنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: نرخ سود تسهیلات بانکی ویژه پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان زنجان بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت که بیش از ۹ هزار واحد مسکونی می‌شود.

اصغر اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، به کاهش نرخ سود پروژه‌های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، نرخ سود بانکی ویژه پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان (بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی) از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت. 

وی ابراز کرد: در این راستا بیش از ۹ هزار واحد مسکونی بالاتر از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این استان بوده و با مصوبه شورای پول و اعتبار و موافقت رییس‌کل بانک مرکزی، ۵ درصد مابه‌التفاوت سود بانکی از سوی بانک مرکزی پرداخت می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: اطلاعات مربوط به کد پروژه، متولی ساخت، استان، شهر، نام پروژه و تعداد واحد، روش ساخت، وضعیت پروژه به بانک مسکن جهت اعمال کاهش نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد برای دوران مشارکت و فروش اقساطی ارسال شده است. 

اسماعیلی با بیان اینکه بنا به نامه ارسال شده به مدیرعامل بانک مسکن از وی درخواست شده موافقت با کاهش سود بانکی تسهیلات مسکن به شعب بانک مسکن در استان زنجان ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: در این راستا پس از دریافت بخشنامه، مدیریت شعب استان زنجان پروژه‌های مذکور را، با نرخ سود ۱۸ درصد قسط‌بندی خواهند کرد.