شناسهٔ خبر: 152234 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال تاکنون انجام شد؛

رسیدگی به ۱۷۱ پرونده تخلفات حوزه حمل و نقل کالا و مسافر برون شهری در خراسان شمالی

کمیسیون از ابتدای سال تاکنون ۱۷۱ پرونده تخلفات حوزه حمل و نقل کالا و مسافر برون شهری خراسان شمالی در کمیسیون‌های مربوطه مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سعید سبحانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در کمیسیون رسیدگی به تخلفات ماده ۱۱ رانندگان، به ۲۷ پرونده رسیدگی و ۳۲ مورد آراء صادر  شد که منجر به ۳۱ مورد تذکر کتبی شده است. 

سبحانی افزود: در کمیسیون رسیدگی به تخلفات ماده ۱۲ شرکت‌های حمل و نقل نیز ۱۴۴ تخلف مورد بررسی قرار گرفت و از ۲۴ مورد آراء صادر شده، یک شرکت تبرئه و به یک شرکت تذکر کتبی داده شد همچنین  ۲۱ شرکت مشمول جریمه نقدی و یک شرکت  مشمول تعطیلی ۳ تا ۶ ماه شدند. 

وی تصریح کرد: عمده‌ترین تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر برون شهری در کمیسیون ماده ۱۲، صدور بارنامه یا صورت وضعیت به صورت صوری یا غیر واقعی، عدم درج نرخ واقعی حمل در بارنامه‌های صادره، صدور صورت وضعیت بدون اخذ کد رهگیری، درج نکردن نرخ نامه در معرض دید مسافران، عدم عرضه بلیت به مسافران و رعایت نکردن ضوابط و دستورالعمل‌های حمل و نقلی بوده است. 

این مسئول همچنین عمده تخلفات رانندگان طرح شده در کمیسیون ماده ۱۱ را جابه‌جایی بار بدون بارنامه یا صورت وضعیت و حمل بار یا مسافر با ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی برشمرد و ادامه داد: کاربران می‌توانند نظر، پیشنهاد، انتقاد یا شکایت خود را از طریق سامانه گویای ۱۴۱ منعکس و پیگیری کنند.