شناسهٔ خبر: 152242 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

تکمیل و تحویل ۲۰۴ هزار و ۸۵۵ واحد نهضت ملی مسکن در روستاها و شهرها

غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از فرآیند ساخت ۵۹۳ هزار و ۲۴۹ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای تحت مسئولیت آن بنیاد در این دولت خبر داد و گفت: از این میزان واحد شروع شده در کشور تاکنون ۲۰۴ هزار و ۸۵۵ واحد شهری و روستایی تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از تامین ۳۵۰ هزار قطعه زمین در روستاها برای واگذاری به متقاضیان مسکن توسط آن بنیاد، خبر داد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند آغاز و تکمیل واحدهای نهضت ملی تحت مسئولیت بنیاد مسکن را در شهرها و روستاها تشریح کرد و گفت: در مجموع بنیاد مسکن در شهرها و روستاها از ابتدای دولت سیزدهم ۵۹۳ هزار و ۲۴۹ واحد را به مرحله اجرایی رساند که از این میزان تاکنون ۲۰۴ هزار و ۸۵۵ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد. 

به گفته صالحی، از ۲۰۴ هزار و ۸۵۵ واحدی که در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل متقاضیان شد، ۱۹۳ هزار و ۲۵۲ واحد در روستاها و ۱۱ هزار و ۶۰۳ واحد در شهرها بود.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، توضیح داد: هم‌اینک و در مجموع ۳۸۶ هزار و ۹۲۷ واحد دیگر توسط بنیاد در شهرها و روستاها با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال اجرا است.

وی روند اجرای نهضت ملی مسکن را که توسط بنیاد مسکن در شهرها و روستاها در حال اجراست مناسب ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد تا با افزایش سقف تسهیلات، افزایش سهم اجرای نهضت ملی از ۲۰۰ هزار واحد به ۳۵۰ هزار واحد برسد و همچنین با واگذاری اراضی به متقاضیان، بنیاد مسکن بتواند به تعهدات خود در اجرای طرح نهضت ملی مسکن جامه عمل بپوشاند.

گفتنی است، این بنیاد از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و آغاز به کار دولت سیزدهم تعهد کرده است تا در مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را به اجرا برساند و در مشارکت با مردم و سازندگان آنها را تکمیل کرده و تحویل متقاضیان دهد.