شناسهٔ خبر: 152276 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۹ کیلومتر راه روستایی در شهرستان شهربابک افتتاح شد

19 كيلومتر راه  روستايی در شهرستان  شهربابك افتتاح شد طی مراسمی حدود ۲۰ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال توسط استاندار کرمان در شهرستان شهربابک افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، مراسم افتتاح ۱۹ کیلومتر راه روستایی در شهرستان شهربابک با حضور مصطفی رضا حسینی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی، علیرضا جلالی فرماندار شهربابک و حسن رحیم پور رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان برگزار شد.

در جریان سفر استاندار کرمان به شهرستان شهربابک، ۶ کیلومتر راه منتهی به روستای کُرم با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال به نمایندگی از ۱۹ کیلومتر راه روستایی این شهرستان و سایر پروژه های راهداری راه روستایی افتتاح و به بهره برداری رسید.

جاده کُرُم به طول ۶ کیلومتر یک سال قبل کلنگ زنی شده بود بهره برداری رسید، همچنین جاده روستایی مهرآباد به طول یک کیلومتر، سروشک حدود۲ کیلومتر، دغندر ۲.۲ کیلومتر و مزراع نیز به طول هشت کیلومتر افتتاح شد.

شهرستان شهربابک حدود یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی دارد که از این تعداد ۹۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است و تا کنون ۳۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده و ۴۰۰ کیلومتر آن خاکی است.

گفتنی است؛ شهرستان شهربابک در فاصله ۲۴۰ کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد، جاده ترانزیتی این شهرستان با ۴ شرکت کالا و ۶ شرکت مسافری است که بیشترین تردد آن مسیر تهران- بندرعباس بوده و همچنین محل تردد ناوگان حمل معدن مس و معادن شهربابک- انار و شهربابک- رفسنجان است که مسیر کریدوری شمال به جنوب و بالعکس و همچنین شرق و جنوب را به مرکز غرب است.