شناسهٔ خبر: 152293 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشارکت ۵۴۹ داوطلب در دومین مرحله آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته معماری در اردبیل

مشارکت 549 داوطلب در دومین مرحله آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته معماری در اردبیل معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور دومین مرحله آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری با مشارکت ۵۴۹ نفر داوطلب در استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محمد زارع حسین زاده معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: دومین مرحله آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری (طراحی) در روز جمعه ۱۷ آذر همزمان با سراسر کشور و با حضور ۵۴۹ نفر از ثبت نام کنندگان در شهرهای اردبیل، مشکین شهر، خلخال و پارس آباد برگزار شد.

وی گفت: این آزمون با همکاری و نظارت اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل و با رقابت ۵۴۹ نفر، که از این تعداد ۳۲۷ نفر آقایان و ۲۲۲ نفر خانم‌ها حضور داشتند برگزار شد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: این آزمون در اجرای مواد ۵، ۱۱، ۲۱ و ۲۸ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان هم زمان با سراسر کشور در ۴ شهر استان برگزار شد که از این تعداد ۴۳۹ نفر از شرکت کنندگان در شهر اردبیل و۱۱۰نفر درشهرهای مشکین شهر، خلخال و پارس آباد به رقابت پرداختند.

زارع حسین زاده ادامه داد: شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته معماری (طراحی) در صورتی که به ۵۰ درصد سوالات پاسخ درست دهند در این آزمون پذیرفته شده و با دریافت پروانه کار و فعالیت از اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، وارد حرفه مهندسان در رشته معماری (طراحی) خواهند شد.

وی گفت: نتیجه آزمون ورود به حرفه مهندسان رشته معماری (طراحی) در سایت اینترنتی دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به نشانی www.inbr.ir اطلاع رسانی خواهد شد.