شناسهٔ خبر: 152322 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از پژوهشکده اقلیم شناسی

ع مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در راستای معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم به مدیران استان خراسان رضوی، مهدی اله‌پور «مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی» ضمن حضور و بازدید از این پژوهشکده با ابراهیم اسعدی اسکویی «رئیس پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم» دیدار و گفت و گو کرد. 

این نشست با همراهی مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و کارشناسان این حوزه با توجه به بروز پدیده گردوغبار در سطح استان صورت گرفت. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن تقدیر از اقدامات و زحمات مجموعه پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم و اداره کل هواشناسی استان و همچنین کارشناسان این دو مجموعه، بر تأثیر به روزرسانی تجهیزات جهت دقت بیشتر در تخمین پیش بینی‌ها جهت مقابله با هر گونه بحران احتمالی اشاره کرد و افزود: ابزارهای دقیق و به روز از اصلی‌ترین شاخصه‌های پیش بینی وضعیت جوی است و حل چالش‌های پیش رو که اساسی‌ترین آن تغییرات اقلیمی است، نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های متولی است و این مهم نیازمند سرعت بخشی اقدامات و پشتیبانی‌هایی است که برای تجهیز رادارهای هواشناسی به تجهیزات بروز و پیشرفته مورد نیاز می‌باشد و در سطوح ملی و کلان بایستی پیگیری شود. 

اله‌پور بر ارتباط هر چه بیشتر شوراهای پژوهشی پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم و حفاظت محیط زیست خراسان رضوی جهت حل مشکلات محیط زیستی و استفاده از توان و ظرفیت‌های علمی این دو شورا تاکید کرد. 

ابراهیم اسعدی اسکویی «رییس پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم» نیز در این نشست، از همکاری این پژوهشکده با اداره کل حفاظت محیط زیست استان خبر داد و گفت: این آمادگی و ظرفیت در مجموعه پژوهشکده وجود دارد که بتوان در قالب تفاهم نامه‌ای با اداره کل حفاظت محیط زیست استان همکاری مناسبی را داشته باشیم. 

وی افزود: در خصوص برنامه ریزی جهت کنترل پدیده گردوغبار و تغییرات اقلیمی، به مشارکت و همکاری همه بخش‌های علمی و دانشگاهی استان نیازمندیم. 

در پایان این نشست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و هیات همراه، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم با اعضای هیات علمی و کارشناسان این مجموعه دیدار و گفت و گو کرد.