شناسهٔ خبر: 152334 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۶۸۲ درخواست در جلسات کمیسیون ماده ۵ استان اردبیل بررسی شد

682 درخواست در جلسات کمیسیون ماده 5 استان اردبیل بررسی و تصمیم گیری شد معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری ۶۸۲ درخواست ارجاعی از شهرداری‌های استان اردبیل در قالب برگزاری۴۷ در جلسات کمیسیون ماده ۵ بررسی و تصمیم گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، یوسف باقرزاده معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: جلسات کمیسیون ماده ۵ استان اردبیل از ابتدای سال جاری تاکنون با برگزاری ۴۷ جلسه تخصصی با حضور اعضای کمیسیون به ۶۸۲ پرونده ارجاعی از ۲۱ شهر استان رسیدگی و تصمیمات لازم اتخاذ شده و جهت مراحل بعدی به شهرداری‌ها ارجاع شد. 

وی گفت: این درخواست‌ها شامل شهرهای اردبیل، لاهرود، فخرآباد، پارس آباد، گرمی، جعفرآباد، هشتجین، آبی بیگلو، رضی، گیوی، نیر، کورائیم، سرعین، مشگین شهر، خلخال، عنبران، هیر، کلور، بیله سوار، انگوت و نمین است.  

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل بر ضرورت اعمال اصول شهرسازی و معماری در ساخت و سازها و همچنین حفظ هویت شهری مطابق شیوه نامه‌های معماری ایرانی، اسلامی در همه شهرهای استان بویژه درکلانشهر اردبیل تاکید کرد و گفت: عدم رعایت اصول معماری ایرانی، اسلامی و شهرسازی در ساخت و ساز بناها و ساختمانها جلوه بصری شهرها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

وی گفت: ۷۴۷ پرونده ارجاعی از شهرداری‌های با حضور کارشناسان عضو کمیسیون در ۸۳ جلسه کمیته فنی کارشناسی ماده ۵ استان بررسی و به کمیسیون ارجاع شده است. 

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل به برگزاری جلسات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی اشاره کرد و افزود: با برگزاری ۷ جلسه با حضور اعضای کارگروه امور زیربنایی استان ۱۰۹ پرونده ارجاعی از دستگاههای اجرایی استان مطرح و بررسی شده است و نیز در جلسات کمیته کارشناسی این کارگروه طی ۸ جلسه ۵۷ پرونده از ابتدای سالجاری تاکنون مطرح و بررسی شده است. 

باقرزاده افزود: طی ۸ ماهه سال جاری این جلسات در جهت حل مشکلات مردم و شهرداری‌ها با حضور همه اعضای کمیسیون ماده ۵ استان اردبیل برگزار شده است.