شناسهٔ خبر: 152340 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به‌منظور بررسی امکانات فرودگاهی سمنان صورت گرفت؛

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان

بازدید به منظور بررسی امکانات فرودگاه سمنان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با هدف بررسی آخرین امکانات و تجهیزات فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان، از این مکان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان، ضمن دیدار با حسین شجاعی مدیر فرودگاه در جریان آخرین امکانات و تجهیزات جدید فرودگاه از جمله ترمینال آن قرار گرفت.

فرودگاه مرکز استان سمنان در ۱۰ کیلومتری جاده سمنان - مشهد واقع شده است و سابقه تاسیس آن به سال ۱۳۵۵ بر می گردد.از سال ۹۴ تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز فرودگاه سمنان هزینه شده است.

وسعت مجموعه فرودگاه سمنان در ابتدا ۲۶۰ هکتار بود که به ۳۷۰ هکتار افزایش یافت و دارای باند فرودگاهی به طول سه هزار و ۱۰۰ متر است که چهاردهم آبان ۹۸ نخستین پرواز هواپیمای مسافربری از نوع ATR ۷۲ به شماره پرواز ۳۴۶۶ و ظرفیت ۶۵ نفر از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس انجام شد. مجوز مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان از مصوبات سفر دولت سیزدهم در۱۳ آبان ۱۴۰۰ به استان بود که اولین پرواز بین‌المللی در شهریورماه ۱۴۰۲ همزمان با ایام اربعین حسینی به‌منظور عزیمت مسافران به مقصد نجف اشرف صورت گرفت.