شناسهٔ خبر: 152361 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط کشی ۹۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان انگوت

خط کشی سیاهکل رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان انگوت گفت: ۹۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان در ۸ ماهه گذشته خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، شهزاد ثانی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان انگوت در بازدید از محورهای مواصلاتی این شهرستان با بیان اینکه در مدت یاد شده ۴۰ کیلومتر از  افتادگی لبه آسفالت در محورهای اصلی، فرعی و روستایی ترمیم شده گفت: در این مدت راهداران  با استفاده از ۲۶۰ تن آسفالت چاله و گود افتادگی محورها را پرکرده اند. 

وی با اشاره به اینکه در ۸ ماهه گذشته۵۲۵ کیلومتر عملیات شانه‌سازی به صورت دوره‌ای در محورهای مواصلاتی شهرستان انگوت انجام شده تصریح کرد: در مدت یاد شده  راهداران ۲ هزار و۳۰۰ متر مربع لکه گیری هندسه راه انجام داده اند. 

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان انگوت تیغ زنی ۳۹۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان را یادآور شد و اظهار کرد: در این مدت ۵۰ کیلومتر از راههای روستایی این شهرستان عملیات شن ریزی، تسطیح و کمپکت راه توسط راهداران انجام شده است. 

ثانی در ۸ ماهه گذشته از  اجرای ۱۱ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در (محور فرعی انگوت-قره آغاج، سروآغاجی،  ادامه زیوه-قباله، از مسیر زاویه سنگ و راههای آنتنی گوده کهریز و پیرلو) خبرداد و خاطرنشان شد: در مدت یاد شده راهداران ۲۳ کیلومتر عملیات زیرسازی و آماده‌سازی جهت اجرای آسفالت در راههای اصلی فرعی و روستایی انجام داده اند. 

وی به نگهداری و پاکسازی مستمر ۲۷۰۰متر طول روشنایی در راههای این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: از این میزان ۳ مورد پاکسازی روشنایی نقطه‌ای  در تقاطع  و در حاشیه راه انجام شده و  ۹۰۰متر طول نگهداری و پاکسازی روشنایی در تونل آزادگان انجام شده است. 

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان انگوت باهدف آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آن‌ها به رعایت قوانین راهور در جاده نصب ۱۰۰ عدد تابلوهای اخطاری و انتظامی و مسیر نما و همچنین تعویض  ۱۲۰ عدد تابلوهای اخطاری و انتظامی را در محورهای اصلی، فرعی و روستایی یادآور شد و گفت: برای انجام عملیات زمستانی ۲۵۰ تن ماسه خریداری و ۱۵۰ تن نمک دپو شده است. 

ثانی احداث یا مرمت ۱۰۰متر قرنیز پل، بازسازی ۱۲ متر نرده پل، حذف ۴ مورد پیچهای خطرناک و اصلاح نقاط حادثه ساز و پر خطر، تعمیرات چراغ‌های آذرخشی و چشمک زن ۴دستگاه در محور اصلی، نصب ۸ مورد سرعتگیر آسفالتی و رنگ‌آمیزی ۱۰۵ عدد پایه تابلوها و شستشوی ۳۲۰۰عدد علائم ایمنی اخطاری، انتظامی، مسیرنما را ازدیگر اقدامات مهم راهداران در ۸ ماهه گذشته برشمرد.