شناسهٔ خبر: 152387 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شروع طرح زمستانه در استان مرکزی

راهداری زمستانه اراک در بیست و یکمین روز آذرماه ۱۴۰۲ طرح زمستانه دستگاه‌های خدمات رسان در استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، طرح زمستانه دستگاه‌های خدمات رسان در استان مرکزی با حضور استاندار مرکزی، فرمانده انتظامی استان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جمعی از مدیران دستگاه‌های خدمات رسان کار خود را شروع کرد.

این طرح با هم افزایی پلیس، راهداری، هلال احمر، اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری اراک، مدیریت بحران استانداری و سایر دستگاه‌های امدادی و خدماتی بمنظور ارائه خدمات حداکثری به مردم اجرا می‌شود.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در جریان برگزاری رزمایش طرح زمستانی گفت: در دولت سیزدهم ۱۲۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی در استان بهسازی و آسفالت شده است.

وی اظهار کرد: عزم دولت سیزدهم در حوزه راهداری و رفع نقاط حادثه‌خیز قابل تقدیر است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه بر اساس اعلام معاون اول رئیس جمهور نقاط حادثه خیز باید تا سال آینده برطرف و اصلاح شود، افزود: طی سالهای اخیر در زمینه رفع نقاط حادثه‌خیز استان اقدامات قابل توجهی انجام شده و قرار است نقاط باقیمانده تا پایان سال آینده رفع شود.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه بسیاری از طرح‌های دخیل در ترافیک استان مرکزی شبانه‌روزی شده و در اختیار مردم قرار گرفته است، ادامه داد: در رزمایش انتظامی ترافیکی زمستانه امسال استان مرکزی، ۹۱۰ تیم انتظامی، خدماتی و امدادی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

استاندار مرکزی افزود: از پلیس انتظار می‌رود رصد رفتار رانندگان و جلوگیری از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ، در مسیرهای لغزنده را در دستور کار قرار دهد.

کاهش ۶ درصدی میزان تلفات حوادث رانندگی در استان مرکزی

سردار هادی رفیعی کیا فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در جریان این رزمایش گفت: همه در توفیقات نقش دارند و برای رفع مشکلات نیز باید تمام ارگان‌ها تعامل و هم افزایی لازم را داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به کاهش شش درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: در حوزه هوشمندسازی و رفع نقاط حادثه‌خیز در این استان انقلابی رخ داده که قابل تقدیر است.

رفیعی‌کیا با اشاره به اینکه استان مرکزی سومین رتبه در تردد جاده‌ای کشور را دارد، گفت: توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی مهمترین اصل در کاهش حوادث رانندگی درون و برون شهری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.