شناسهٔ خبر: 152390 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان:

پروازهای سیرجان از دی ماه برقرار می‌شود

فرودگاه کرمان مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: پروازهای فرودگاه سیرجان که به‌دلیل انجام عملیات عمرانی در بخش میانی باند لغو شده بود، مجددا از دی‌ماه برقرار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی جزینی زاده با بیان اینکه باند فرودگاه سیرجان که پیش از این به‌طور کامل FOD و شن‌زده شده بود، از ابتدای امسال وارد فاز عملیات عمرانی شد، اظهار کرد: پروژه سطوح پروازی فرودگاه سیرجان درحال حاضر حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باتوجه به حمایت مدیرعامل شرکت فرودگاهها، با سرعت قابل قبولی درحال انجام است.

مدیرکل فرودگاه‌های کرمان گفت: پروازهای فرودگاه سیرجان بدلیل انجام عملیات عمرانی در بخش میانی باند تعطیل شده بود اما باتوجه به پیشرفت پروژه پس از انجام بخشی از لایه آسفالت بیندر، از دی‌ماه پروازهای این فرودگاه به مقصد تهران از سر گرفته می‌شوند و مجدد در اوایل سال آتی برای اجرای لایه آسفالت توپکا حدود ۲ ماه بسته خواهد شد.

جزینی‌زاده در خصوص پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم گفت: پس از زلزله سال ۱۳۸۲، سطوح پروازی این فرودگاه آسیب جدی دیده بود و شاهد از بین رفتن مقاومت باند و ترک‌های طولی و عرضی زیادی در سطوح پروازی این فرودگاه بودیم.

وی با اشاره به پیشرفت حدود ۱۰ درصدی پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم گفت: عملیات درزگیری و اجرای استریپ پروازی در حال انجام است و این پروژه طبق برنامه تا پایان خردادماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های کرمان از بسته شدن سطوح پروازی در طول این عملیات خبر داد و گفت: در حال حاضر پنج پرواز در هفته از این فرودگاه به مقصد تهران در حال انجام است اما در آینده یک وقفه در این پروازها ایجاد خواهد شد.

جزینی‌زاده در خصوص پروژه احداث دیوار حفاظتی فرودگاه جیرفت، گفت: این پروژه به‌طول ۱۰ کیلومتر در حال انجام است و با این اقدام ایمنی سطوح پروازی به لحاظ ورود حیوانات به سطوح پروازی جلوگیری می‌شود.

بنا بر این گزارش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، وی با اشاره به برنامه‌های آینده فرودگاه‌های کرمان گفت: فرایند مطالعات و انتخاب پیمانکار پروژه تکمیل دیوار حفاظتی فرودگاه بم و اصلاح دیوار حفاظتی فرودگاه کرمان انجام شده و بزودی پیمانکار آن‌ها انتخاب خواهد شد.