شناسهٔ خبر: 152399 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انعقاد قرارداد خود مالکی برای ۵۳۵۸ واحد در شمال استان کرمان

کرمان دبیر شورای مسکن استان کرمان گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم در شمال استان کرمان تاکنون قرارداد خود مالکی برای ۵۳۵۸ واحد منعقد شده است.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه سال ۱۴۰۲ در دیدار با مدیر کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: در قالب این طرح میزان تسهیلات پرداختی به هر واحد در شهرهای استان کرمان به ۵۵ میلیون تومان افزایش یافته که بر اساس پیشرفت فیزیکی طرح در چهار گام ،به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با اعلام اینکه کارمزد این تسهیلات ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت آن ۲۰ سال است، افزود: در این طرح خود مالکان برای اخذ تسهیلات ساخت نیازی به سپرده گذاری و یا خرید اوراق ندارند و هیچ گونه شرایط دیگر از قبیل مالکیت شخصی و دولتی ،تأهل و شرط سکونت نیاز نبوده و پرداخت اقساط در صورت درخواست متقاضی پلکانی می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی و دبیر شورای مسکن استان کرمان با بیان اینکه ثبت نام برای اخذ تسهیلات خود مالکی در استان همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند در سایت سامانه جامع طرح‌های حمایت مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir ثبت نام کرده و از این فرصت استفاده کنند.

وی در پایان با بیان اینکه خود مالکان می‌توانند با داشتن پروانه ساختمانی زمین مورد نظر جهت دریافت وام اقدام کنند گفت: در این نوع از وام بررسی فرم «ج» و سابقه مالکیت استفاده از تسهیلات یارانه‌ای مطرح نیست.