شناسهٔ خبر: 152407 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

باران، رعدوبرق و وزش باد در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام آغاز بارندگی، رعدوبرق و وزش باد در چهار استان شمالی کشور برای روزهای پایانی هفته در بیشتر مناطق کشور، بارندگی و وزش باد را پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، بارندگی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: سه‌شنبه در شمال‌غرب و چهارشنبه علاوه بر شمال‌غرب، در غرب و جنوب‌غرب، مناطقی از جنوب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، همچنین استان‌های گیلان، مازندران، قزوین، البرز و تهران، بارندگی رخ می‌دهد.

رفیعی توضیح داد: پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور باران همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است که در مناطق سردسیر و مرتفع، بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

وی شدت بارش‌های چهارشنبه را برای مناطق غرب، جنوب غرب و شمال غرب پیش‌بینی کرد و افزود: چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شرقی و جنوب‌غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، آب‌های دریای خزر طی سه روز آینده مواج و متلاطم است. تهران آسمانی صاف دارد که در برخی ساعات افزایش ابر و غبار محلی دارد، بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۶ درجه می‌رسد و کمینه دما ۱۰ درجه بالای صفر ثبت شد.