شناسهٔ خبر: 152415 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

توان تجهیزاتی بندر امیرآباد با مشارکت بخش خصوصی تقویت می‌شود

بندر امیراباد مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد با اشاره به کمبود تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر، از تشکیل کمیته بررسی نیازهای زیرساختی و انرژی و تقویت توان تجهیزاتی در مجتمع بندری امیرآباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی موسی پور در نشست بررسی موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران، تاکید کرد: در تلاش هستیم توان تجهیزاتی بندرامیرآباد را با مشارکت و با استفاده ظرفیت‌های بخش خصوصی تقویت کنیم.

مدیرکل بندر امیرآباد در ادامه سلسله نشست‌ها با سرمایه‌گذاران، به منظور تسهیل در اجرای پروژه های سرمایه گذاری در این بندر، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان کالا، کمبود تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا با وجود نرم استاندارد عملیات بندری در بندر امیرآباد است.

وی از تقویت توان تجهیزاتی بندرامیرآباد با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و با اشاره به برخی موانع قانونی در امر صادرات محصول و واردات مواد اولیه، اظهار کرد: این موضوعات فراسازمانی است که باید در سطح ملی پیگیری و مرتفع شود.

بر اساس این گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، بازنگری در میزان تعرفه‌ها و اجرای قوانین مالیاتی، جاده‌های دسترسی به بندرامیرآباد، اجرای قوانین ستاد تسهیل در خصوص اشتغال نیروها، سنخیت مدت سرمایه گذاری با قوانین جاری در تدوین قراردادها و تقویت زنجیره تأمین کالا، بخشی از دیگر مواردی بود که توسط سرمایه گذاران حاضر در جلسه مطرح شد.