شناسهٔ خبر: 152421 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نجات ۵ خدمه موتور لنج باری از خطر غرق در آب‌های خلیج فارس

نجات دریایی با اقدام سریع بندر بوشهر و اعزام به موقع شناور ناجی، پنج خدمه موتور لنج باری، که در مسیر دوبی-گناوه دچار آبگرفتگی شده بودند، از خطر غرق نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصطفی حاجی‌رضایی معاون دریایی بندر بوشهر، گفت: با اعلام اضطرار و آبگرفتگی شناور لنج به مرکز هماهنگی جست و جو و نجات دریایی بوشهر، شناور ناجی۸، به سرعت، از بندر دیر به محدوده دریایی مطاف اعزام شد و ۵ خدمه موتور لنج باری را از خطر غرق شدن داد.

معاون دریایی بوشهر، تحویل پمپ تخلیه آب به شناور مضطر در موقعیت مدنظر را اولین اقدام امدادی شناور ناجی عنوان کرد و گفت: با فعال شدن پمپ تخلیه آب، شناور مضطر با همراهی شناور ناجی مسیر خود را تا بندر دیر ادامه داد.

حاجی‌رضایی افزود: با توجه به حجم بالای آبگرفتگی احتمال غرق شناور و سرنشینان آن وجود داشت که با رسیدن به موقع شناور ناجی پمپ تخلیه موتور لنج باری و ۵ سرنشین نجات پیدا کردند.

وی به دریانوردان توصیه کرد، با رعایت مسائل ایمنی و اجتناب از دریاروی در شرایط نامساعد حوادث و مخاطرات دریایی را به حداقل برسانند.

معاون دریایی بندر بوشهر تاکید کرد: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار باید در اسرع وقت با ارتباط با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ درخواست امدادرسانی داشته باشند.