شناسهٔ خبر: 152433 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی خبر داد؛

آمادگی راهداران برای مواجهه با سرما و یخبندان

جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: پیش بینی‌های لازم برای مواجهه با بدترین شرایط در راه‌های استان در فصل سرما و یخبندان صورت گرفته و راهدارخانه‌ها آماده خدمت‌رسانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ اورجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان  در جلسه هماهنگی راهداری زمستانی گفت: ۷۳ راهدارخانه به تجهیزات زمستانی مجهز شده و ۳۷۰ دستگاه ماشین آلات اداره کل و ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات بخش خصوصی برای راهداری زمستانی در نظر گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه لازمه بازگشایی راه‌های روستایی، باز بودن راه‌های اصلی است تصریح کرد: با توجه به امکانات موجود اولویت با باز نگهداشتن آزادراه‌ها و راه‌های اصلی است و بر این اساس در حوزه راه روستایی به تعامل دهیاران نیازمندیم. 

علیزاده با اشاره به اینکه کلیه ناوگان حمل بار و مسافر باید کنترل شود تا از نظر ایمنی و داشتن تجهیزات لازم مشکلی برای تردد در گردنه‌های برف گیر نداشته باشد، گفت: سیستم اتوبوسی استان باید با نظر مرکز مدیریت راه‌های استان حرکت کرده و در صورت وجود مشکل، از حرکت آن‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از وجود چندین نقطه کور ارتباطی در آزادراه تبریز زنجان هم خبر داد و از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست با اتخاذ تمهیدات لازم، برای رفع مشکل این نقاط اقدام‌کند تا در هنگام بارش‌ها مشکل پیش نیاید. 

وی از صدا و سیما و رسانه‌های دیداری و شنیداری خواست با اطلاع‌رسانی به موقع در مواقع بحرانی، از مردم بخواهند تا در  فصل زمستان از سفرهای غیر ضروری با خودروهای شخصی پرهیز کنند.