شناسهٔ خبر: 152440 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۹۱ درصدی احداث شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی بندر امام(ره)

پروژه جمع آوری آب سطحی پروژه احداث شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی مجتمع بندری امام خمینی(ره) با ۹۱ درصد پیشرفت به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران این اداره کل اظهار کرد: در ادامه‌ پیشرفت احداث شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، حفاری و اجرای کانال هشتم ادامه یافت.

بهرامی در ادامه افزود: اتصال کانال هشتم به کانال هفتم از طریق حفاری و عبور از جاده دروازه خروجی کامیون‌رو و همچنین اتصال کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی مسیر ترانزیتی به کانال ششم از اهم اقدامات در جریان احداث پروژه مذکور است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از کلیه کانال‌ها و مسیرهای لوله‌گذاری و نتیجه موفقیت‌آمیز آن در عدم بروز آب‌گرفتگی در سطح مجتمع بندری امام‌خمینی (ره) در بارندگی‌های حجیم اخیر گفت: به‌منظور تکمیل پروژه احداث شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، ضمن حذف مسیرهای آبرو قدیمی در معابر اصلی، لوله‌های جدید جایگزین و از آن بهره‌برداری شد.

گفتنی است محوطه عملیاتی فعلی مجتمع بندری امام‌خمینی (ره) با مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰ هکتار شامل سایت‌های عملیاتی، اداری و بخش خصوصی است که بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی کشور در انبارها و سیلوهای تخصصی آن انبارش و نگهداری می‌شود.