شناسهٔ خبر: 152460 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن سازی ۲۱ دستگاه پل در محورهای مواصلاتی شهرستان رومشکان

ایمن سازی ۲۱ دستگاه پل در در محورهای مواصلاتی شهرستان رومشکان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان رومشکان گفت: طی هشت ماهه سال جاری ایمن سازی ۲۱ دستگاه پل در محورهای مواصلاتی این شهرستان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، محمود قائدرحمتی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان رومشکان به عملکرد این اداره در هشت ماه سال جاری اشاره داشت و اظهار کرد: در این مدت ایمن‌سازی ۲۱ دستگاه پل، حذف و ساماندهی پیچ‌های خطرناک رماوند و  ۴۱۰ کیلومتر پاکسازی حریم محورهای اصلی و فرعی انجام شده است. 

وی ادامه داد: تنقیه و لایروبی ۱۸ دستگاه پل در محور اصلی فرعی و روستایی، ۴۵ تن لکه‌گیری و چاله گیری، ۱۲۰تن لکه گیری هندسی، ریزش برداری با حجم ۳هزار و ۵۰۰ مترمکعب و ۸ کیلومتر اصلاح افتادگی شانه راه بخشی دیگری از اقدامات هشت ماهه برشمرد. 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان رومشکان عنوان کرد: ۱۳ کیلومتر شانه سازی، آسفالت محور روستایی رماوند به طول ۶ کیلومتر، تسطیح و رگلاژ محور اصلی بابازید_سیمره و محور فرعی چغابل_ولیعصر به طول ۴۲ کیلومتر، بخشی  از اقدامات شاخص طی هشت ماهه ۱۴۰۲ در شهرستان رومشکان است. 

قائدرحمتی بیان کرد: خط کشی ۱۵ کیلومتر،  نصب هزار و ۲۰۰ عدد نیوجرسی، نصب ۱۸۶ تابلو و علائم ایمنی هشدار دهنده محورهای اصلی و فرعی، نصب هزار و ۹۰۰ عدد چشم گربه‌ای، نصب ۶۲ استوانه ایمنی، استاندارسازی ۳۰ سرعتکاه، ساخت و نصب ۳۲۰ عدد فلش بتنی، تخریب ۱۳ مورد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز  و ۷۶ مورد اخطار به متجاوزان حریم راه از دیگر اقدامات شاخص در حوزه ایمنی و حریم است. 

وی به عملکرد این اداره در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: در این مدت، کنترل دروازه‌ای ناوگان عبوری حمل و نقل کالا و مسافر  ماهیانه ۱۶مورد، بازدید از شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری ماهیانه ۱۲ مورد، بازدید از جایگاه‌های سوخت شهرستان ماهیانه ۶ مورد انجام شده است.