شناسهٔ خبر: 152461 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات روکش آسفالت راه روستایی سنگ دره شهرستان بهشهر

مازندران سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بهشهر از آغاز عملیات بهسازی، روکش آسفالت و جانمایی آبرو راه روستایی سنگ دره شهرستان بهشهر به طول یک و نیم کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران، حمید محمدی گفت: با توجه به اینکه توسعه روستاها در گرو بهبود راه‌ها و مسیرهای روستایی است، جوان‌سازی رویه آسفالت جاده‌ها نقش بسزایی در افزایش طول عمر آن دارد. 

وی ضمن تاکید بر اهمیت توجه به حفظ بافت جاده‌ها و پایش دائمی آن، راه‌ها را ثروت ملی کشورمان دانست و افزود: برای جلوگیری از آسیب دیدن جاده‌ها و تضمین تردد ایمن از آن، راه‌روستایی غریب محله به محسن آباد این شهرستان نیز به طول ۲و نیم کیلومتر شن ریزی و جانمایی آبرو در حال اجرا است. 

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی از سویی و حمل و نقل تولیدات کشاورزی از سوی دیگر ابراز امیدواری کرد: موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد.

محمدی در ادامه به اقدامات ایمن‌سازی این اداره در سطح محورهای تحت پوشش خود اشاره و تصریح کرد: اقدامات ایمن‌سازی از قیبل تامین روشنایی و رفع خاموشی، پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ها، شانه‌سازی، رنگ‌آمیزی پایه‌های تابلو و نرده‌های پل، آشکارسازی نقاط پر تصادف، نصب انواع علائم اخطاری قوس، مسیرنما و خطر نما، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علایم در طول محورها تنها بخشی از اقدامات ایمن‌سازی این اداره است. 

وی در خاتمه گفت: یکی دیگر از پروژه‌های مهم راهداری در شهرستان بهشهر برای کاهش تصادفات و ایمنی بیشتر کاربران جاده‌ای اجرای روشنایی محور بهشهر به زاغمرز محدوده حسین آباد به طول یک و نیم کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲ و نیم میلیارد تومان است که با استفاده از روشهای نوین در حال انجام است که به زودی بهره برداری می‌رسد.