شناسهٔ خبر: 152477 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وجود ۱۱سکونت گاه غیر رسمی در استان زنجان

بافت فرسوده نشست تخصصی تبیین الگوی بهینه مداخله در سکونت گاه‌های غیر رسمی استان زنجان با حضور مسئولین اداره کل راه و شهرسازی استان و اساتید دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،جلسه نشست تخصصی تبیین الگوی بهینه مداخله در سکونت های غیر رسمی استان زنجان با حضور معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان زنجان رحیم توسلیان،علی عباسی رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان و اساتید دانشگاهی در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

استان زنجان ۱۱ سکونت گاه غیر رسمی دارد که از این تعداد «هشت سگونت گاه » در شهر زنجان،«دو سکونت‌گاه در شهرستان ابهر» و «یک سکونت‌گاه در شهرستان قیدار» وجود دارد.

در این جلسه هر یک از اعضای جلسه نظرات و دیدگاههای خود را در خصوص توانمند ساکنان سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در استان را بیان کردند.

تعریف پروژه‌های محرک توسعه در محلات هدف،لزوم آگاهی بخشی به مسئولین، لزوم ارائه راهکارهای لازم برای مواجهه با سکونتگاه های غیررسمی و جلوگیری از به وجود آمدن چنین محلاتی در آینده، اعتماد سازی مردم به مسئولین در این سکونت گاهها در جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.