شناسهٔ خبر: 152480 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای عالی معماری وشهرسازی کشور مطرح شد؛

بررسی مکانیابی سکونتگاه‌های ساحلی در هرمزگان

بررسی مکانیابی سکونتگاه‌های ساحلی در هرمزگان2 مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از بررسی طرح امکان سنجی و مکان یابی ۱۰ نقطه ساحلی استان هرمزگان با رویکرد مولد سازی خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی هرمزگان، عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان توضیح داد: با ابلاغ سیاست‌های توسعه دریا محور و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص استقرار جمعیت در نواحی ساحلی به ویژه سواحل جنوبی کشور امکان‌ سنجی توسعه و مکانیابی سکونتگاه‌های ساحلی با رویکرد مولد سازی در ۱۰ نقطه ساحلی استان هرمزگان در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح شد.

وی گفت: پس از جلسات متعدد کمیته کارشناسی و تائید طرح در جلسه کارگروه امور زیربنایی وشورای برنامه ریزی با حضور مشاور طرح و اعضای کمیته های فنی استان و اخذ استعلامات مورد نیاز از دستگاه‌ها، مدارک و مستندات به همراه مصوبات استانی به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان ادامه داد: تاکیدات استان در این جلسه این بوده است که کلیات پهنه ها در ۱۰ نقطه ساحلی تایید شود و مشاور در زمان انجام مطالعات طرح جامع این ده نقطه سکونتگاه ساحلی، نتایج استعلامات را لحاظ کند.

در این نشست که به صورت ارتباط زنده تصویری برگزار شد اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، مدیرکل و معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان هرمزگان حضور داشتند.