شناسهٔ خبر: 152499 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۱۴۵ میلیون تردد انواع وسایل نقلیه در جاده‌های آذربایجان‌غربی

مرکز مدیریت راههای آذربایجان غربی طی هشت ماه گذشته از سال جاری افزون بر ۱۴۵ میلیون تردد در محورهای آذربایجان غربی ثبت شده، که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، علی امامی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲۴ میلیون تردد از انواع وسایل نقلیه در جاده‌های استان ثبت شده بود.

وی در ادامه با اشاره به آمار مشابه سال جاری اذعان کرد: برابر آمار بدست آمده از ۱۱۴ سامانه تردد شمار در محورهای آذربایجان‌غربی بیش از ۱۴۵ میلیون تردد انواع وسایل نقلیه در جاده‌ها طی هشت ماه سال ۱۴۰۲ ثبت شده است.

امامی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: در محورهای مواصلاتی استان ۴۱ سامانه ثبت تخلفات یا پلاک خوان نیز وجود دارند که تا کنون بیش از ۹۸ میلیون پلاک را رصد کرده‌اند.

وی با اشاره به رصد پلاک‌های متخلف ادامه داد: تاکنون ۶۳۲ هزار پلاک به عنوان متخلف در سامانه ثبت شده، که بیش از ۵۹۶ هزار پلاک از این تعداد به پلیس ارسال شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در پایان سخنان خود اعلام کرد: ۴۳ سامانه نظارت تصویری برای رصد محورهای شریانی از لحاظ وضعیت جاده‌ها، مسدودی، کولاک و برفگیری در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد.