شناسهٔ خبر: 152502 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تشریح کرد:

پروژه‌های شاخص حوزه ایمنی راه و حریم آذربایجان‌غربی در سال جاری

گاردریل آذربایجان غربی پروژه‌های اجرای روشنایی نقطه ای در نقاط حادثه خیز، اجرای سیستم روشنایی مرز رسمی تمرچین، خط کشی سرد ترافیکی در سطح محورهای مواصلاتی استان، تهیه و نصب نیوجرسی مفصلی بتنی در سطح آذربایجان‌غربی، آشکارسازی و آرام سازی نقاط پرتصادف ملی و رفع نقاط پرتصادف استان برخی از فعالیت‌های این اداره کل در این ۹ ماه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، جعفر صادقی پور معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: قرارداد بازسازی و ارتقا سیستم روشنایی گردنه زمزیران، بطول ۱۵ کیلومتر منعقد  شد که در حال حاضر ۱۰ کیلومتر از آن آماده بهره برداری است.

وی ضمن مطلوب توصیف کردن وضعیت مرز تمرچین ادامه داد: وضعیت مرز تمرچین روز به روز در حال بهتر شدن بوده و پروژه اجرای سیستم روشنایی این مرز رسمی به طول ۱۰ کیلومتر آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اهمیت رفع نقاط حادثه خیز در محورهای ارتباطی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: روشنایی در نقاط تصادف خیز تاثیر به سزایی در افزایش سطح دید و کاهش حوادث ترافیکی و کاهش خسارات و ضایعات دارد به همین علت، در ۹ نقطه پرحادثه تکاب، شاهیندژ و سلماس که باعث به وجود آمدن اتفاقات ناگوار می شد، پروژه اجرای روشنایی نقطه ای با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال اجرا است.

صادقی پور افزود: بازسازی و اورهال ۲۲ کیلومتر سیستم روشنایی گردنه قوشچی و جاده سنتو اتمام شده و آماده بهره برداری است.

این مقام مسئول در رابطه با خط کشی محورهای مواصلاتی استان اعلام کرد: ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر خط کشی سرد ترافیکی در سطح محورهای مواصلاتی استان در سال جاری به اتمام رسیده است.

وی در رابطه با آمادگی برای طرح اربعین حسینی و ایمن سازی کریدورهای منتهی به مرز تمرچین گفت: ۷ هزار عدد تابلو علائم کامپوزیتی و تابلوهای اطلاعاتی و انتظامی، نصب بنر، راه اندازی چراغ‌های چشمک زن برقی و خورشیدی برای ایمن سازی کریدورهای منتهی به مرز تمرچین نصب شده است.

صادقی پور در ادامه افزود: ۲۰ کیلومتر نیوجرسی مفصلی بتنی در سطح آذربایجان‌غربی به ترتیب اولویت در مرز تمرچین، مرز رازی، گردنه قوشچی، ارومیه، مهاباد و برخی دیگر از شهرستان‌ها تهیه و نصب شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در پایان سخنان خود گفت: آشکارسازی و آرام سازی ۲۴ نقطه پرتصادف ملی مصوب سال ۱۴۰۱، رفع ۶ نقطه پرتصادف استان که مصوب سالیان گذشته بود و رفع ۵۵ نقطه حادثه خیز و مستعد حادثه استانی از دیگر پروژه های شاخص حوزه ایمنی راه و حریم در سطح استان بود.