شناسهٔ خبر: 152528 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور بررسی طرح‌های استانی صورت گرفت:

برگزاری چهاردهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان بوشهر

چهاردهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی استان بوشهر چهاردهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان بوشهر با حضور معاونت معماری و شهرسازی راه و شهرسازی بوشهر و سایر اعضاء در محل سالن جلسات دفتر مدیریت راه و شهرسازی استان بوشهر تشکیل و ضمن بررسی ۹ طرح استانی، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر صادق یزدان پناه معاونت معماری و شهرسازی استان بوشهر در خصوص موارد مطرح شده در این جلسه اظهارکرد: تعداد ۹ طرح در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان  مورد بررسی قرار گرفت که اغلب پرونده‌ها مرتبط با طرح‌های تعیین کاربری و موارد داخل و خارج حریم شهرهای استان بوده است.

یزدان پناه افزود: سه طرح شهرستان جم در مورد الحاق به محدوده طرح جامع و سه طرح شهرستان دیلم در مورد طرح تکثیر ماهیان دریایی و پرروش میگو مورد بررسی قرار گرفت.  
وی بیان کرد: یک طرح در شهرستان دیر مربوط به احداث زندان در خارج از محدوده روستای دوراهک مساحت ۲۱ هکتار متر مربع  و یک طرح در شهرستان کنگان در مورد اجرای طرح تفریحی و گردشگری واقع در حریم بندر سیراف به مساحت ۱۳۷۷۹ متر مربع مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان با اشاره به اینکه جلسات این کارگروه به صورت منظم در استان برگزار می‌شود، گفت: وظایف کارگروه امور زیر بنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری وآمایش و محیط زیست شامل بررسی و ارائه پیشنهاد در زمینه طرح‌های توسعه عمران شهری، وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها و طرح‌های جامع شهرها و…می‌شود.

یزدان پناه همچنین بیان کرد: پس از اینکه موارد مطروحه در این کارگروه، به تصویب رسید، طرح‌های مصوب به تایید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان می‌رسد و از طریق دبیرخانه کارگروه  مستقر در اداره کل راه و شهرسازی به متقاضیان مربوطه ابلاغ و با رعایت موازین قانونی از جمله حریم مصوب راهها و غیره اجرایی می‌شوند که خود باعث افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری ورونق اقتصادی‌ درسطح استان می شود.