شناسهٔ خبر: 152545 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان عنوان کرد:

آماده باش ۳۳ اکیپ راهداری جهت اجرای طرح زمستانی در مازندران

مازندران معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از آماده باش ۳۳ اکیپ راهداری برای اجرای طرح راهداری زمستانی در ۳۷۰۰ کیلومتر گردنه های برفگیر استان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران، محسن محمدنژاد عملیات راهداری زمستانی را نقطه اوج و پیشانی خدمات رسانی این اداره کل به کاربران جاده ای و اوج خدمت صادقانه راهداران در فصل سرد سال است.

محمدنژاد گفت: در طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی مازندران ۲۳ راهدارخانه فعالیت دارند که ۳۵۰ نفر از راهداران سخت کوش در قالب ۳۳ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری( بلدوزر، گریدر، لودر، کامیون، نمک پاش، دستگاه برف خور و دستگاه آب نمک پاش و سواری کمک دار ویژه ( گشت راهداری ) در ۳۷۰۰ کیلومتر از راه های برفگیر و کوهستانی استان و کوهستانی و۱۳ گردنه به طول  ۷۰۰ کیلومتر گردنه برف گیر به انجام فعالیت های راهداری زمستانی مشغولند.

وی افزود: با توجه به اینکه در زمان بحران و شرایط بد جوی اولویت کاری راهداران محورهای شریانی و اصلی بوده، از این رو از هموطنان عزیز خواهشمندیم با توجه به هشدارها و اطلاعیه های مکرر رسانه های حقیقی و مجازی از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی به جد پرهیز کنند.

معاون راهداری استان ضمن اعلام این خبر که موجودی انبار شن و نمک نیز کنترل شده است تصریح کرد: در سال جاری ۹۳۰۰ تن نمک آسیابی و ۲۵۰۰ تن ماسه (۶-۳) خریداری شده و درحال حاضر میزان مصالح موجود دپو شده در پایگاه‌های راهداری به حجم ۳۸۰۰ تن نمک آسیابی و ۱۵۰۰ تن ماسه (۶-۳) است.

محمد نژاد استفاده حداقلی از نمک را برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه ضروری دانست و افزود: در سایه حضور فعال و پر رنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی اداره کل و فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان عزیز انشاءا... شاهد کاهش تصادفات و فوتی های ناشی از آن در سطح راه های استان باشیم.

گفتنی است مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای استان نیز شماره تلفن ۱۴۱ (گویا ) و همچنین سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۴۱ آماده پاسخ گویی به مسافرین و مردم برای اطلاع از آخرین وضعیت راه های این استان است.