شناسهٔ خبر: 152548 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در رزمایش طرح ترافیکی زمستان اعلام کرد:

استقرار ۲۲۰ راهدار در محورهای خراسان شمالی طی اجرای طرح زمستانی

رزمایش مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در رزمایش طرح ترافیکی زمستان که در فرماندهی انتظامی برگزار شد از استقرار ۲۱ تیم در قالب ۲۲۰ راهدار در محورهای خراسان شمالی طی اجرای طرح زمستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری گفت: بیش از ۱۵ هزار تن شن و نمک برای جلوگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها و اجرای طرح راهداری زمستانی در پایگاه های راهداری خراسان شمالی ذخیره شده است.

وی افزود: همچنین ۲۴۷ دستگاه ماشین آلات راهداری شامل ۱۱۳ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین، ۱۰۸ دستگاه ماشین آلات سنگین و مابقی خودروهای سبک است که در طول اجرای طرح زمستانی به کارگیری می شود.

وی با اشاره به این که ۱۲۴ اپراتور ماشین آلات راهداری و ۲۲۰ راهدار طی این مدت در محورهای استان برای جلوگیری از مسدود شدن مسیرها و برفروبی آماده خدمت رسانی هستند، اظهارکرد: محورهای خراسان شمالی دارای ۱۹ گردنه مهم و برفگیر است وگشت های راهداری در محورهای اصلی، فرعی و روستایی حضور خواهند داشت تا در صورت نیاز نسبت به برفروبی و برقراری تردد در این محورها اقدام کنند.

مشتری با بیان این که ۲۲ راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان برای اجرای این طرح آماده است، ادامه داد: امیدواریم با کمک دستگاه های خدمات رسان دیگر بتوانیم بهترین خدمات را به کاربران جاده ای ارائه دهیم و شاهد کاهش تصادفات و جانباختگان حوادث رانندگی باشیم.    

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطرنشان کرد: تلفن گویای ۱۴۱ به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی کاربران جاده ای در خصوص آخرین وضعیت اطلاعات راه‌های استان و ثبت شکایت حمل و نقل و مشاهدات رخدادهای جاده ای است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی هم به آمار رو به افزایش تصادفات در کشور اشاره کرد و گفت: در ایام اجرای طرح زمستانی که از امروز (۲۱ آذر) آغاز شده است و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد، ۹۰ تیم در قالب ۱۷۰ نیرو شامل  ۵۵ تیم در قالب ۱۱۰ نیرو در محورهای برون شهری و ۳۵ تیم با ۶۴ نیرو در محورهای درون شهری آماده خدمات رسانی هستند.

 سردار مطهری زاده اضافه کرد: با توجه به قرار داشتن خراسان شمالی در کریدور و تردد بالای مسافران و زائران از این مسیر، در ایام پیک سفر همچنین در فصل زمستان باید با همفکری و هم افزایی و استفاده از تمام ظرفیت های دستگاه های خدمات رسان، تردد ایمن را برای کاربران جاده ای فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: افزایش آمار تصادفات و جان باختگان ناشی از سوانح جاده ای از جمله دغدغه های مهم در جاده هاست که هر سال خسارت های زیادی را به جامعه و خانواده ها وارد می کند و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، شمار حوادث رانندگی در زمستان امسال کاهش یابد.

ناهیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز بر هماهنگی، هم افزایی و همپوشانی دستگاه های خدمات رسان در اجرای طرح زمستان تاکید کرد و ادامه داد: حضور نیروهای خدمات رسان در طول محورها می تواند در حوادث رانندگی بازدارنده و پیشگیرانه باشد.