شناسهٔ خبر: 15256 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو هیأت مدیره شهر فرودگاهی امام (ره) خبر داد:

فرودگاه امام خمینی شلوغ ترین روز را در برگشت زائران اربعین تجربه کرد/ انجام ۳۰۰ پرواز برای برگشت ‌زائران / پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی باند دوم فرودگاه

فرودگاه امام خمینی(ره) مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) با بیان اینکه تا پایان هفته جاری ۳۰۰ پرواز برگشت از نجف و بغداد به فرودگاه امام برای انتقال زائران اربعین انجام می‌شود، از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی باند دوم این فرودگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ حمیدرضا سیدی با اشاره به انجام به‌موقع اغلب پروازهای عتبات در ایام اربعین حسینی از فرودگاه امام خمینی (ره) به فارس گفت: هفته گذشته در راستای جابه‌جایی زائران اربعین ۳۰۰ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد نجف اشرف و بغداد انجام شد.

وی افزود: در هفته مذکور نیز پروازهای برگشت زیادی از فروگاه‌های نجف و بغداد وجود داشت، البته در اوایل هفته، هواپیماها با ۶۰ تا ۶۵ درصد ظرفیت خود از عراق به فرودگاه امام خمینی (ره) وارد می‌شدند.

سیدی با بیان اینکه بیشترین پروازهایی که از فرودگاه نجف و بغداد به فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شد، روز جمعه ۱۳ آذر ماه بود، اظهار کرد: در روز مذکور ۴۵ پرواز به فرودگاه امام خمینی از نجف و بغداد وارد شد، همچنین روز شنبه ۱۴ آذر‌ماه ۵۵ پرواز به فرودگاه امام خمینی (ره) بود و یکشنبه نیز پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰ پرواز از نجف و بغداد به فرودگاه امام خمینی (ره) وارد شود.

عضو هیأت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته جاری، ۳۰۰ پرواز برگشت از نجف و بغداد به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شود.

وی با بیان اینکه روز جمعه ۱۳ آذر‌ماه ۲۰۷ پرواز‌ رفت و برگشت از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شد، گفت: در سال جاری فقط دو روز از سال بیش از ۲۰۰ پرواز در فروگاه امام انجام شد که روزهای اول فروردین‌ماه و ۲۶ شهریور‌ماه ۹۴ بود و با احتساب روز ۱۳ آذر‌ماه این روند به ۳ روز افزایش یافت.

مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) افزود: روز ۱۳ آذر‌ماه با جابه‌جایی ۳۲ هزار مسافر، یکی از پر ازدحام‌ترین روزهای سال برای فرودگاه امام بود.

سیدی ادامه داد: در طی یک هفته بیش از ۶۰ هزار نفر از زوار اربعین برای جابه‌جایی از فرودگاه امام خمینی (ره) استفاده کردند.

عضو هیأت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) دلیل بروز تأخیر در پروازهای نجف و بغداد به کشورمان را ازدحام زائران در این دو فرودگاه عنوان کرد و گفت: مسافران سعی کنند، وسایل اضافی و وسایلی که در پرواز ممنوع است را با خود به خود به همراه نداشته باشند.

پیشرفت ۶۰ درصد احداث باند دوم فرودگاه امام/ تکمیل پروژه تا پایان ۹۵

وی درباره‌ عملیات تکمیل باند دوم فرودگاه امام خمینی (ره) یادآور شد: عملیات پیشرفت فیزیکی باند دوم فرودگاه امام بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۵ به پایان برسد.

عضو هیأت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: در قرارداد این پروژه مواردی نظیر احداث پل‌های روی اتوبان و تاکسی‌ وی اضافه شده است و بدین ترتیب به هزینه‌های اجرای پروژه افزوده می‌شود.

سیدی درباره آسفالت محورهای منتهی به فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: این پروژه بخشی از پروژه اتوبان تهران- قم است که کارفرما (اداره کل راه و شهرسازی) پیمانکار را برای اجرا، به قسمت دیگری از اتوبان که دارای اولویت بیشتری بود، ‌انتقال داده است.

مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) با بیان اینکه پس از اجرای قسمت مذکور، پیمانکار برای تکمیل عملیات آسفالت محورهای منتهی به فرودگاه امام آغاز به کار می‌کند، ‌گفت: این پروژه بخشی از پروژه بهسازی اتوبان تهران - قم محسوب می‌شود./

نظر شما