شناسهٔ خبر: 152565 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور دستگاه های خدمات رسان جاده ای؛

طرح ترافیکی - انتظامی راهداری زمستانی ۱۴۰۲ فارس آغاز شد

مانور ترافيكي - انتظامي راهداري زمستاني 1402 استان فارس مانور آغاز طرح ترافیکی – انتظامی راهداری زمستانی ۱۴۰۲ استان فارس با حضور مقامات ارشد استانی و مدیران دستگاه های خدمات رسان جاده ای (راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و ...) در مجتمع شهید فعال شیراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان فارس) علیرضا راستیار  با اشاره گستردگی راه های فارس گفت: استان فارس از نظر جغرافیایی شرایط ویژه ای دارد و حمل و نقل جاده ای فارس، نقش مهمی را در کشور ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس ادامه داد: بیش از ۲۱هزار کیلومتر راه مواصلاتی وجود دارد که نزدیک به ۱۷هزار کیلومتر آن در حوزه فارس واقع شده است که عملیات راهداری زمستانی جاری با ۷۴ اکیپ و ۱۳۵ گشت ثابت و سیار راهداری توسط بیش از ۹۵۰ راهدار و به کمک ۳۸۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین در ۱۶هزار و ۹۰۰کیلومتر از راه های فارس که از این طول راه، ۶هزار و ۴۰۰کیلومتر با ۵۴ گردنه برف گیر به طول ۷۷۷ کیلومتر نیاز به عملیات برفروبی، یخ زدایی داشته تحت پوشش قرار می گیرد.

راستیار عنوان کرد: در سال جاری، راه های فارس توسط ۳۰ دوربین نظارت تصویری و ۱۳۹ سامانه هوشمند ترددشمار پایش می شوند و مردم عزیز می توانند قبل از سفر با تماس با سامانه ۱۴۱، ضمن اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوا و همچنین راه ها، از سایر خدمات نیز بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم، محمودرضا رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز از فعالیت های بخش راهداری استان تقدیر و به لزوم تعامل بیش از پیش دستگاه های خدمات رسان جاده‌ای تأکید کرد.

شایان ذکر است مرکز مدیریت راه های استان فارس به صورت شبانه روزی برای پاسخگویی به هموطنان برای اعلام آخرین وضعیت جوی، وضعیت ترافیکی، محدودیت و انسدادهای ترافیکی و راهنمایی مسیر مناسب با استفاده از تلفن گویای ۱۴۱ و نرم افزار ۱۴۱ آماده خدمات رسانی است.