شناسهٔ خبر: 152570 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد

تأثیر تغییر قیمت سوخت ۶۰۰ تومانی هواپیما بر نرخ بلیت بررسی شد

محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به بررسی تأثیر تغییر قیمت سوخت ۶۰۰ تومانی هواپیما بر نرخ بلیت از امضای ۳۵ توافقنامه هوانوردی در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،محمد محمدی بخش امروز در نشست خبری بیان داشت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵ توافقنامه و تفاهمنامه در حوزه هوانوردی به امضا رسیده است و تا پایان سال ۲۰ توافقنامه دیگر نهایی و به امضا می رسد.

معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد: حساسیت قیمت بلیت هواپیما بر اساس قیمت سوخت است و طبق جدول سازمان هواپیمایی کشوری تأثیرات تغییر قیمت حمل و نقل بر نرخ بلیت بررسی شده است.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته برای ازسرگیری پروازهای مقصد کشور عربستان گفت: در حاشیه اجلاس «آی کن» به عنوان یکی از مهمترین جلسات ایکائو، با حدود ۲۰ کشور جلسات دوجانبه برگزار شد که و منجر به انعقاد تفاهمنامه شد.

محمدی بخش افزود: در حاشیه همین جلسات با وزیر هوانوردی عربستان با حضور سفیر ایران، جلسه ای برگزار شد که پس از رد و بدل شدن پیش نویس توافقنامه مقرر شد پس از بررسی و انجام کار کارشناسی این توافقنامه آماده امضا شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مذاکراتی برای سفرهای حج انجام و مقرر شد پس از امضا توافقنامه با شرکت های هواپیمایی هما و معراج پروازها از سر گرفته شود و در خصوص راه اندازی پروازهای مربوط به حج تمتع و عمره و  پروازهای برنامه ای از سوی ایران اعلام آمادگی شد.

محمدی بخش بیان اینکه «به دلیل عدم تناسب عرضه و تقاضا و کمبود ۵۰۰ فروند هواپیما دچار اشکال و خلل هستیم». گفت: در ماه گذشته رکورد پروازهای فرودگاه مهرآباد در یک روز به ۴۰ هزار مسافر رسید. همچنین تعداد پروازهای عبوری رکورد زد و به قبل از دوران شیوع کرونا که صنعت  هواپیمایی جهان را مختل کرده بود، برگشت. البته بعد از کرونا، تحریم ها و مشکلات دیگری در سال گذشته مزید بر علت بود اما به لطف خدا به سطح قابل قبول برگشتیم و پروازها روز افزون است.

محمدی بخش بیان داشت: از زمان مطرح شدن موضوع احتمالی تغییر قیمت سوخت هواپیما، بحث قیمت بلیت مطرح بوده است، اما بنا به دلایل مختلف عقب افتاد و الان در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی قرار دارد. در حال حاضر بخش ناوگان مسافری غیر نظامی مبلغ ۶۰۰ تومان به ازای هر لیتر را پرداخت می کنند.

وی توضیح داد: اگر بلیت ناوگان تجاری داخلی هوایی از قیمت گذاری دستوری خارج شود؛ باید قیمت سوخت نیز متعادل و توسط کمیسیون اقتصادی ابلاغ شود.

محمدی بخش در ابتدای این نشست اظهار داشت:راهبردهای ارتباط صنعت هوایی با شرکت های دانش بنیان، ارتقا سطح تخصصی و عمق بخشی سطح تعمیرات، حوزه پهپاد و بدون سرنشین و موضوعات مختلف در صنعت هوانوردی مد نظر سازمان هواپیمایی کشوری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی برای غنای بیشتر بخش هوایی تصریح کرد: با وجود شرایط سخت تحریم و نابرابر با استفاده از توان داخلی و دانش بنیان روی پای خود ایستاده ایم و نه تنها هواپیمایی زمین گیر نشد، بلکه شبکه پروازی را توسعه داده ایم تا مردم عزیز کشورمان از آن بهره مند شوند. 

 پاسخگویی رئیس سازمان هواپیمایی به مراجعه کنندگان در ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲

همزمان با هفته حمل ونقل، هفتمین نمایشگاه حمل‌و نقل و لجستیک کشور ۲۷ آذرماه در سالن شبستان مصلای امام خمینی (ره) برپا می شود.

در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های حوزه حمل و نقل در تمامی شقوق از جمله هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی، توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی حضور خواهند داشت. 

همچنین در روزهای برگزاری هفتمین نمایشگاه حمل‌ و نقل و لجستیک کشور طبق برنامه زمان‌بندی شده، معاونان وزیر راه و شهرسازی و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه حوزه حمل ونقل در میز ارتباطات مردمی به منظور پاسخگویی به مراجعه کنندگان حضور خواهند داشت. 

معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در روز سه شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۲:۳۰ در محل ارتباطات مردمی این نمایشگاه واقع در سالن شبستان مصلای امام خمینی (ره) پاسخگوی مراجعان خواهد بود.