شناسهٔ خبر: 152595 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اضافه شدن ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین به طرح راهداری زمستانی امسال

البرز_جلسه راهداری زمستانی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از اضافه شدن ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین به طرح راهداری زمستانی امسال خبر داد و گفت: تا پایان امسال ۲۰۰ دستگاه و سال آینده ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین به ناوگان راهداری کشور اضافه می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در رزمایش طرح زمستانی راه‌های کشور اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به منظور ارائه خدمات بهینه در طرح زمستانی، ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین را به ناوگان فعال خود در حوزه راهداری افزوده است.

وی با اشاره به افزوده شدن ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین دیگر تا پایان امسال عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در سال آینده نیز ۵۰۰ دستگاه دیگر به ناوگان فعال در حوزه راهداری اضافه خواهد شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آماده‌سازی قریب به ۱۰۵۰ پایگاه راهداری در سطح کشور خبر و ادامه داد: بیش از ۶۰۰ هزار تُن شن و نمک به منظور خدمات‌رسانی و بازگشایی محورها در طرح زمستانه در این پایگاه‌ها ذخیره‌سازی شده است.

اکبری افزود: ۱۲ هزار نیروی راهدار در این پایگاه‌ها مستقر بوده و متناسب با شرایط جوی و آب و هوایی اقدام به خدمات‌رسانی به مسافران و رانندگان می‌کنند.

وی تصریح کرد: قریب به ۹۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین مهیای خدمات‌رسانی در حدود ۱۲۰ گردنه برف‌گیر در سطح محورهای مواصلاتی کشور هستند.

بر اساس این گزارش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، معاون راهداری سازمان گفت: طی سال‌های گذشته ۸۵۰ دوربین نظارت تصویری برای پوشش تصاویر جاده‌ای نصب شده است که امسال در حال ارتقا به یک‌هزار دوربین است و تعداد بیشتری نیز سال آینده به این آمار افزوده می‌شوند.