شناسهٔ خبر: 152605 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نوسازی ۳ هزار و ۶۴۷ واحد مسکونی در شهرستان بوکان

بازآفرینی شهری رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: برنامه چهار ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری در بوکان ۳ هزار و ۶۴۷ واحد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان‌غربی)، مهرداد حبیب نژاد رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات نوسازی مسکن بازآفرینی شهری در شهرستان بوکان که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، گفت: تاکنون یک هزار و ۷۵۷ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده و ثبت پروانه شده‌اند. 

وی ادامه داد: طرح ضوابط تشویقی برای اجرا در محلات بافت فرسوده هدف بازآفرینی شهری به تصویب کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی رسیده و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش برای متقاضیان وارد مرحله اجرایی شد. 

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با تقدیر از عملکرد شهرداری بوکان، گفت: با مشارکت شهرداری در خصوص بسته‌های تشویقی و ثبت پروانه‌های در سامانه ستاد اقدامات خوبی در شهرستان بوکان انجام شده که این اقدام شهرداری بوکان جای تقدیر دارد. 

حبیب نژاد با اشاره به میزان قیر تخصیص به شهرداری بوکان، اضافه کرد: تاکنون ۷۹۳ تن قیر رایگان به شهرداری بوکان برای توسعه شهری و محلات هدف بازآفرینی شهری تخصیص و توزیع شده است. 

وی بیان کرد:  ارزش ریالی این میزان قیر تخصیص ۷۵ میلیارد ریال برآورده شده است که به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار گرفته است.