شناسهٔ خبر: 152607 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

بازدید بامدادی رئیس سازمان هواشناسی کشور از تجهیزات هواشناسی فرودگاه ساری

سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور در نخستین دقایق بامداد امروز از زیرساخت‌ها و تجهیزات هواشناسی فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سحر تاج‌بخش رئیس سازمان هواشناسی کشور بامداد امروز چهارشنبه ۲۲ آذرماه از زیرساخت‌ها و تجهیزات هواشناسی فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری بازدید کرد.

فرودگاه دشت ناز ساری به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و همجواری با کوهستان و دریا، همواره با رخداد انواع پدیده‌های مخاطره‌آمیز جوی به ویژه پدیده‌های کاهنده دید مواجه است که پایش آن‌ها نیازمند تجهیزات خاص هواشناسی است. این موضوع سبب شده تا با حمایت‌های سازمان هواشناسی کشور و مسئولان استان، ایستگاه هواشناسی این فرودگاه به جدیدترین تجهیزات کمک دیدبانی و سنجنده‌های دقیق هواشناسی مجهز شود. 

در حال حاضر ایستگاه هواشناسی فرودگاهی دشت ناز ساری مجهز به سنجنده RVR برای پایش دید افقی در امتداد باند و سنجنده سیلومتر برای سنجش ارتفاع کف ابر است. 

محمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در حاشیه این دیدار اظهار کرد: تشکیل ابرهای کم ارتفاع و وقوع مه گرفتگی‌های فراوان در طول سال از چالش‌های پرواز در فرودگاه ساری بود که با بهره برداری از این تجهیزات، استانداردهای عملیاتی فرودگاه در شرایط بد جوی تا حد قابل ملاحظه‌ای بهبود یافت. 

به گزارش روابط عمومی هواشناسی مازندران، رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایستگاه هواشناسی فرودگاهی ساری دارای گواهی بین المللی استاندارد سیستم مدیریت کیفیت خدمات است و تجهیزات و ادوات آن در بازه‌های زمانی استاندارد، واسنجی و صحت‌سنجی می‌شود.

بازدید بامدادی رئیس سازمان هواشناسی کشور از تجهیزات هواشناسی فرودگاه ساری

بازدید بامدادی رئیس سازمان هواشناسی کشور از تجهیزات هواشناسی فرودگاه ساری