شناسهٔ خبر: 152668 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران:

راهداران در جاده‌های برفگیر استان مستقر شدند

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در رزمایش مشترک طرح زمستانی عنوان کرد: راهداران در جاده‌های برفگیر مازندران مستقرشدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران ، حسن جهانیان در رزمایش طرح راهداری زمستانی  استان که با حضور استاندار، فرمانده فراجا استان و مدیران دستگاه های امداد و نجات جاده ای استان در فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار گردید از استقرار ۳۵۰ راهدار در جاده های برفگیر مازندران خبر داد.

وی ضمن قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران در خصوص ایمنی راهها در فصل زمستان عنوان نمود: با توجه به اینکه  بیش از۹۰ درصد حمل و نقل بار و مسافر کشور از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می شود بنابراین مسئولیت سنگینی بر عهده  این اداره کل قرار دارد.

وی خاطر نشان ساخت : در طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی مازندران ۲۳ راهدارخانه فعالیت کرده که ۳۵۰ نفر از راهداران سخت کوش در قالب ۳۳ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۵۰دستگاه ماشین آلات راهداری ( بلدوزر ، گریدر ، لودر ، کامیون ، نمک پاش ، دستگاه برف خور و دستگاه آب نمک پاش و سواری کمک دار ویژه ( گشت راهداری )  در ۳۷۰۰ کیلومتر از راههای برفگیر و کوهستانی استان و۱۳ گردنه بطول  ۷۰۰ کیلومتر گردنه برف گیر به انجام فعالیت های راهداری زمستانی مشغول فعالیت می باشند.

وی خاطر نشان ساخت:تجهیز راهدارخانه ها به وسایل و امکانات مورد نیاز  استفاده حداقلی از نمک برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه را ضروری دانست و افزود : در سایه حضور فعال و پر رنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی اداره کل و فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان عزیز انشاءا... ما امسال شاهد کاهش تصادفات و فوتی های ناشی از آن در سطح راههای استان باشیم.