شناسهٔ خبر: 152669 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

تقویت نقش بانوان سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای سیاست‌های دریاپایه

نشست مشاور امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی بر بهره‌مندی از نقش موثر بانوان سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای سیاست‌های دریاپایه ابلاغی رهبر انقلاب، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیده انسیه سیدجوادی در جلسه‌ای که به دعوت سازمان بنادر و دریانوردی در محل بندر امیرآباد استان مازندران با حضور مسئولین و بانوان بندر تشکیل شد، ضمن تسلیت ایام بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و تأسی از اندیشه‌های خردمندانه این بانو از عملکرد سازمان بنادر در ارتقای جایگاه زنان تقدیر کرد. 

وی گفت: در دیدار نوروزی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با مسئولان موضوع رویکرد توجه به اقتصاد دریا پایه مورد تاکید قرار گرفت که این سیاست‌ها به صورت سیاستگذاری جامع از سوی رهبر انقلاب به تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد. این منویات مقام معظم رهبری برگرفته از بینش ایشان به موضوعات روز و علوم قرآنی است که در آیات مسائل خداشناسی از طریق دریاشناسی و رزق موجود در دریا بارها صحبت شده است.

سیدجوادی توضیح داد: بانوان سازمان بنادر و دریانوردی بسیار پرتلاش و با تحصیلات هستند و انتظار است در سیاست دریا پایه نیز پیشران و موثرتر از قبل باشند.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر راه و شهرسازی، افزود: وزیر راه و شهرسازی حضور بانوان نخبه و شایسته در مناصب مدیریتی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و تعادل بین کار و زندگی را بارها تاکید کردند و بنابراین ضرورت دارد تا علاوه بر تلاش در راستای آموزش و تعلیم تخصصی به منظور آمادگی خدمت در عرصه جهادگری مدیریتی، به کانون خانواده و آرامش فرزندان نیز توجه شود، زیرا سرمایه‌گذاری روی بانوان به معنای سرمایه‌گذاری برای خانواده و آینده سازان کشور است.