شناسهٔ خبر: 152699 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست خبری مدیران عمرانی مسکن استان کرمان مطرح شد؛

تعداد ۱۴۷۶ واحد در طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان به مرحله پایانی رسیده اند

کرمان

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، با حضور سید مصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رضا حافظی مدیرکل  راه و شهرسازی استان کرمان، امیری مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمدی مدیرکل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان کرمان، هادی ارشادی معاون مسکن و ساختمان استان کرمان و جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه استان کرمان جلسه نشست خبری مدیران عمرانی مسکن استان کرمان در روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲درمحل استانداری کرمان برگزار شد.

در این جلسه رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن تشکر از خبرنگاران و اهالی رسانه استان کرمان گفت:بدون شک رسانه در راستای اطلاع رسانی طرح بزرگ نهضت ملی مسکن و همچنین طرح جوانی جمعیت که در نهایت منجر به تأمین مسکن و نهایتا آسایش مردم می شود نقش بخ سزایی ایفا کرده‌ است.

وی افزود : در طرح نهضت ملی مسکن شمال استان کرمان برنامه ابلاغی ما ۱۲۸۱۸۰ نفر بوده است که تاکنون ۲۱۳۶۷۷ نفر ثبت نام نموده که از این تعداد ۵۴۴۰۰ نفر تایید نهایی شده اند که به یاری پروردگار و تلاش بی وقفه همکاران توانسته ایم تعداد ۱۴۷۶واحد به مرحله پایانی رسانیدن که از این تعداد ۱۳۶۸ واحد در شهر سیرجان می باشد که یکی از شهرهای پیشران در طرح نهضت ملی مسکن در کشور محسوب می شود.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: مسئله اصلی در طرح نهضت ملی مسکن خصوصا در شهر کرمان تأمین زمین می باشد و  از آنجایی که وظیفه دولت تأمین زمین ،زیرساخت و تسهیل امور برای ساخت است، برای نیل به این هدف بایستی از اراضی متعلق به دولت در محدوده شهرها استفاده نمود که فقط ۲۲۰ هکتار موجود می باشد.

وی همچنین افزود: موقعیت قرارگیری اراضی داخل محدوده شهرها بایستی به گونه ای باشند که دستگاه های خدمات رسان بتوانند به سهولت خدمات زیربنایی خود را ارائه نمایند.

 وی تصریح کرد: راه های دیگر تأمین زمین در استان کرمان بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید ،استفاده از اراضی مازاد دستگاه های دولتی می باشد که به استناد این قانون تا به امروز ۴۹۹ هکتار از این اراضی به راه و شهرسازی شمال استان واگذار شده است.

حافظی ادامه داد: با تلاش همکاران و حمایت استاندار محترم و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان و مجمع نمایندگان استان در تأمین زمین تا به امروز موفق به کسب رتبه دوم در طرح نهضت ملی مسکن و طرح حمایت جوانی جمعیت شده ایم.