شناسهٔ خبر: 152711 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌های ایمنی ترافیک به مناسبت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری در چهارمحال و بختیاری

آموزش معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش یک هزار دانش‌آموز،۵۰۰ موتورسوار، ۱۰۰ راننده وانت‌بار و بازدید از ۷۰ اتوبوس و مراکز معاینه فنی استان از جمله برنامه‌های این اداره در هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، حسین مالکی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی به مناسبت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری برنامه‌ریزی شده است، گفت: در این هفته یک هزار دانش‌آموز در مدارس سطح استان آموزش‌های لازم را دیده و در پایان به صورت نمادین هدایایی از قبیل کیف و دفتر با محتویات آموزشی دریافت می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: در این هفته به اتفاق همکاران و پلیس راه نسبت به نصب مارکر و برچسب بر روی ۵۰ کامیون‌ حمل مواد خطرناک اقدام شد.

وی به حضور در پایانه‌های مسافربری اشاره کرد و ادامه داد: در این دیدار از شرکت‌های مسافربری بازدید شد و اقدامات لازم نسبت به کنترل صورت وضعیت‌ اتوبوس‌های مسافربری انجام شد همچنین از لوازم ایمنی شامل چکش‌های مخصوص، کپسول‌های آتش‌نشانی، زنجیرچرخ، چراغ‌های گردان و گوه‌های اضطراری در اتوبوس‌ها بازدید به عمل آمد.

مالکی بیان داشت: همچنین در این هفته ۵۰۰ راکب موتورسیکلت سوار به مساجد محل  دعوت می‌شوند تا ابتدا آموزش دریافت کنند و سپس کلاه کاسکت جهت ارتقاء ایمنی و برچسب‌های مخصوص جهت دید بیشتر در شب بین این افراد توزیع ‌شود.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: ۱۰۰ راننده وانت‌بار و کامیون حمل بار در پایانه‌ها آموزش‌های لازم را می‌بینند تا یاد بگیرند چگونه بار خود را مهار کنند تا به دیگران آسیب نرسد.

وی در پایان کنترل و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل بار و مسافر را نیز از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و افزود: در حوزه مسافر نسبت به کنترل صورت وضعیت‌ها و استفاده از لوازم ایمنی و در حوزه بار نیز کنترل بارنامه و اضافه تناژ بررسی و متخلفان به کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ معرفی می‌شوند.