شناسهٔ خبر: 152723 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۱۰۰ کیلومتر از راه‌های استان مرکزی برفروبی شد

برف اراک رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از برفروبی ۱۱۰۰ کیلومتر از راه‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، میثم سیفوری رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به بارش برف در برخی محورهای استان و تماس های هموطنان برای اطلاع از وضعیت راهها اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۵۰ تماس تلفنی مردمی با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برقرار شده است.

به گفته وی از این تعداد تماس، ۱۰۴ مورد ارتباط با کارشناسان مرکز مدیریت راه‌ها و ۸۴۶ تماس به‌صورت ارتباط با تلفن گویا و استفاده از سایر خدمات هوشمند این سامانه بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: بر اثر بارش برف در محورهای برفگیر و گردنه‌های کوهستانی از عصر روز گذشته تا صبح امروز عملیات برفروبی در یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان انجام شده و همچنین ۲۶۰ تن مخلوط شن و نمک برای جلوگیری از یخ‌زدگی راه، در سطح جاده‌ها پخش شده است.

سیفوری ادامه داد: بیشترین میزان بارش برف در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های تفرش و شازند و خمین بوده و ۹۶ نفر راهدار از ۵۰۰ نیروی آماده باش سراسر استان مشغول برفروبی و برقراری تردد ایمن در راه‌ها بودند.